Genel Bilgi
Kod | STA1716 |
Ad | Mimaride Tipografik Uygulamalar II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir makale ya da uygulama projesine evrilen araştırma süreci somut bir projenin hayata geçirilmesiyle noktalanır.
Dersin İçeriği
Mimari ile yazı tasarımı arasındaki ilişkilerin incelendiği bu dersin teorik altyapısını tipografinin tarihi, yazı karakterlerinin anatomik özellikleri, yazının üç boyutlu kullanımı oluşturmaktadır. Tipografik elemanların iç ve dış mekanlarda sanatsal ifade veya bilgilendirme amacıyla kullanıldığı örnekler incelenir. Yaratıcı uygulamaların incelenmesine eş zamanlı olarak öğrenci kendi proje önerisini seçme noktasında ilerler.
Dersin Ön Koşulu
-Ön koşul yoktur
Kaynaklar
stefan sagmeister things i have learned in my life so far Infographics Pioneer Fritz Kahn Uta and Thilo von Debschitz Steven Heller The Graphic Design Idea Book: Inspiration from 50 Masters Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design Liu Yikun Visual Storytelling: Infographic Design in News Josef Müller-Brockmann Grid systems in graphic design Ellen Lupton Design Is Storytelling Ellen Lupton Indie Publishing: How to Design and Publish Your Own Book
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Disiplinlerarası düşünce geliştirir |
ÖÇ02 | 3 Boyutlu düşünme yeteneklerini geliştirir |
ÖÇ03 | Grafik tasarımda tipografinin yerini öğrenir |
ÖÇ04 | 3 boyutlu tipografik uygulamaları inceler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dönem değerlendirmesi | Görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | 3 boyutlu tipografide uygulama ya da araştırma konusunun seçimi | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Proje kuramsal yapısının oluşturulması | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Proje kuramsal yapısının oluşturulması 2 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Proje eskizleri | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Proje eskizleri 2 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Proje eskizleri 3 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Araştırma ve görüşme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Projeyi geliştirme | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Projeyi geliştirme 2 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Projeyi geliştirme 3 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | İlk maketler | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Maketlerin olgunlaştırılması | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje uygulamasının sunumu | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Proje uygulamasının sunumu 2 | Araştırma ve görüşme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve görüşme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Araştırma ve görüşme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |