ILEM832 Dijital Toplum, Dijital Kültür

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM832
Ad Dijital Toplum, Dijital Kültür
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AYŞE ASLI SEZGİN BÜYÜKALACA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Digital Toplum ve Digital Kültür konuları konusunda tartışmalar ve araştırma

Dersin İçeriği

Ders İçeriği: İletişim Teknolojilerinin Toplumsal Tarihi: Bu derste, zaman içinde gelişen iletişim teknolojilerinin sosyal, politik, ekonomik, kültürel ve etik sonuçlarının üzerine, farklı kaynaklardan beslenen bir tartışma inşa edilecektir. Yeni iletişim teknolojilerindeki yenilik ile sosyal ve kültürel değişim arasındaki ilişki, yaşanan değişim bağlamında değerlendirilecektir. Distopyalar ve ütopyalara yönelik değerlendirmenin yapılacağı derste, dijital teknolojilerin çağdaş kültür ve toplum üzerindeki gelişmelerini ve etkilerini eleştirel bir şekilde incelemek amaçlanmaktadır. Sosyal bilimler ve beşeri bilimlerden okumalar yoluyla, dijital toplum kavramının değerlendirileceği derste, , dijital trendlerin çağdaş ve tarihsel örnekleri akademik okuma ve teorilerle ilişkilendirilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Castells, M. (2006) Ağ Toplumunun YükselişiGere, C. (2009). Digital culture. Reaktion Books-Miller, V. (2020). Understanding digital culture. SAGE Publications Limited.

Notlar

Castells, M. (2006) Ağ Toplumunun YükselişiGere, C. (2009). Digital culture. Reaktion Books-Miller, V. (2020). Understanding digital culture. SAGE


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler bu derste dijital kültür ve toplum konusunda bilgi sahibi olacaktır
ÖÇ02 Öğrenciler ders sonunda dijital toplum ve teknoloji ilişkisini daha geniş bir tarihsel perspektifle ilişkilendirebilir
ÖÇ03 Öğrenciler güncel dijital kültürü ve toplumu anlamlandırırken, dijital iletişim teknolojileri konusunda bilgi sahibi olacaktır.
ÖÇ04 İletişim çalışmaları konusunda, dijital kültür ve dijital topluma yönelik yeni çalışmalar gerçekleştirecektir.
ÖÇ05 Ders sonunda öğrenciler dijital kimlik tanımını yaparak, toplumsal süreçte yaşanan değişimi analiz edebilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ02 Belirsiz İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ03 Belirsiz İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir.
PÖÇ04 Belirsiz İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. 4
PÖÇ05 Belirsiz Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Belirsiz İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir.
PÖÇ07 Belirsiz Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir.
PÖÇ08 Belirsiz Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ09 Belirsiz Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Belirsiz Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders hakkında bilgi Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Dijital toplum, ağ toplumu kavramları Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Dijital çağın başlangıcı ve özellikleri Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Dijital çağın toplumsal, ekonomik, politik etkileri Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Sözlü kültür, yazılı kültür, dijital kültür Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Dijital toplumda yeni kimlikler Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Dijital kültür ve bu kültürün özellikleri Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dijital Çağda popüler kültür Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Dijital toplumda yeni kültürel etkiler ve sosyal medya konusuna giriş Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Dijital toplumda yeni kültürel etkiler ve sosyal medya II Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Kitle iletişim araçları ve küreselleşme Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Öğrenci sunumları dijtal çağ-dijital toplum Ders Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
14 Öğrenci sunumları dijital kültür Ders Okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
15 Öğrenci sunumları yeni medya - sosyal medya Ders okumaları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 03:25