ILEM821 Dijital Medyada İçerik Yönetimi ve Analizi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ILEM821
Ad Dijital Medyada İçerik Yönetimi ve Analizi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Serkan BULUT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırmayı ve yazmayı planladıkları bilimsel çalışmalarında teorik bakış açısı kazandırabilmek, uygun yöntemleri düşündürebilmek ve bu konular üzerine derinlikli okumaları olanaklı kılmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders, dijital medya platformları üzerinden oluşturulan ve yayımlanan yazılı, görsel ve işitsel olmak üzere her tür medya içeriğinin üretim ve dağıtım süreçlerinde etkili olan mesleki, ideolojik ve kültürel etmenlerin tartışılmasını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Uçak, O. (Ed.). (2018). Dijital Medya ve Gazetecilik. Eğitim Yayınevi.

Notlar

Handley, A., & Chapman, C. C. (2019). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Çev. Zeynep Kökkaya, İstanbul: Mediacat Kitapları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dijital medyadaki temel içerik türlerini açıklar.
ÖÇ02 Dijital medya ve yeni medya teknolojilerinin tanımlarını ve geleneksel medyadan farklı taraflarını açıklar.
ÖÇ03 Dijital medya içerikleri konusunda örnek araştırma soruları oluşturur.
ÖÇ04 Türkiye'de dijital içerikler ve ilgili konularda gerçekleştirilmiş çakışmaları açıklar.
ÖÇ05 Katılımcı kültür kavramanı örneklerle açıklar.
ÖÇ06 Kullanıcı türevli içerik kavramını hakkında araştırma önerisi tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 3
PÖÇ02 Belirsiz İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
PÖÇ03 Belirsiz İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. 5
PÖÇ04 Belirsiz İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar.
PÖÇ05 Belirsiz Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. 4
PÖÇ06 Belirsiz İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. 4
PÖÇ07 Belirsiz Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. 5
PÖÇ08 Belirsiz Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur.
PÖÇ09 Belirsiz Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır
PÖÇ10 Belirsiz Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaynakların tanıtımı ve giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Dijital medyaya giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 İçerik türlerine giriş Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Dijital medya platformları 1 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
5 Dijital medya platformları 2 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Medya metinlerinde anlam 1 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Medya metinlerinde anlam 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Medya, kültür, ideoloji 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Medya, kültür, ideoloji 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
11 Medyada metinlerinde içerik analizi 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Medyada metinlerinde içerik analizi 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Medya araştırmalarında içerik 1 Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Medya araştırmalarında içerik 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Medya araştırmaları Okuma, inceleme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.05.2023 03:21