Genel Bilgi
Kod | ILEM821 |
Ad | Dijital Medyada İçerik Yönetimi ve Analizi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Serkan BULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin araştırmayı ve yazmayı planladıkları bilimsel çalışmalarında teorik bakış açısı kazandırabilmek, uygun yöntemleri düşündürebilmek ve bu konular üzerine derinlikli okumaları olanaklı kılmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, dijital medya platformları üzerinden oluşturulan ve yayımlanan yazılı, görsel ve işitsel olmak üzere her tür medya içeriğinin üretim ve dağıtım süreçlerinde etkili olan mesleki, ideolojik ve kültürel etmenlerin tartışılmasını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uçak, O. (Ed.). (2018). Dijital Medya ve Gazetecilik. Eğitim Yayınevi.
Notlar
Handley, A., & Chapman, C. C. (2019). Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları, Çev. Zeynep Kökkaya, İstanbul: Mediacat Kitapları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital medyadaki temel içerik türlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Dijital medya ve yeni medya teknolojilerinin tanımlarını ve geleneksel medyadan farklı taraflarını açıklar. |
ÖÇ03 | Dijital medya içerikleri konusunda örnek araştırma soruları oluşturur. |
ÖÇ04 | Türkiye'de dijital içerikler ve ilgili konularda gerçekleştirilmiş çakışmaları açıklar. |
ÖÇ05 | Katılımcı kültür kavramanı örneklerle açıklar. |
ÖÇ06 | Kullanıcı türevli içerik kavramını hakkında araştırma önerisi tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | İletişim ve medya çalışmalarına ilişkin temel metodolojik yaklaşımlara, yöntemlere, araştırma tekniklerine ve bunları uygulama ve değerlendirme bilgisine hâkimdir. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | İletişim Çalışmaları alanında yerel, ulusal ve uluslararası sorunları saptar. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanındaki olguları disiplinlerarası bağlamda analiz ve sentez yapma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | İletişim çalışmaları alanında tasarladığı bir toplumsal araştırmayı raporlaştırır ve akademik kurallara uygun özgün eserler haline getirir. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Alana ilişkin bilgisini yazılı ve sözlü olarak etkin ve sistemli şekilde aktarır. Ders, konferans ve seminer verme becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ09 | Belirsiz | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Bu sorunları çözümleyebilmek amacıyla uygun metodolojilerin içerisinde veri toplama, analiz tekniklerini seçer ve ampirik çalışmaları uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların tanıtımı ve giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Dijital medyaya giriş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | İçerik türlerine giriş | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Dijital medya platformları 1 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
5 | Dijital medya platformları 2 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Medya metinlerinde anlam 1 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Medya metinlerinde anlam 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Medya, kültür, ideoloji 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Medya, kültür, ideoloji 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
11 | Medyada metinlerinde içerik analizi 1 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Medyada metinlerinde içerik analizi 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Medya araştırmalarında içerik 1 | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Medya araştırmalarında içerik 2 | Okuma, araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Medya araştırmaları | Okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 5 | 65 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |