Genel Bilgi
Kod | STA896 |
Ad | Sanatta Cinsiyet ve Feminizm II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, “kadın” fikirlerini inşa etmede görselin rolünü ve kadın sanatçıların eserlerinde ve yaşamlarında bu yapıları nasıl ele aldıklarını, Batı kültürünün sanatı ve sanatçıları cinsiyetçi terimlerle nasıl tanımladığını eleştirel bir şekilde incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu dersin kapsamını; İkinci Dünya Savaşı'ndan bu yana sanat ve toplumsal cinsiyet ve görsel sanatlar arasındaki ilişkileri oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Maura Reilly (ed), Women Artists: The Linda Nochlin Reader. Helena Reckitt, Peggy Phelan, Art and Feminism. Arlene Raven, Feminist Art Criticism: An Anthology. Valentina Grande, The Women Who Changed Art Forever: Feminist Art.
Notlar
Kadın sanatçılar ve feminist sana konulu makaleler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Feminist hareketlerin temel teorilerini açıklar |
ÖÇ02 | Feminist dalga hareketleri arasındaki farklılıkları açıklar |
ÖÇ03 | Feminist teorinin temel kavramlarını tartışır |
ÖÇ04 | Feminist metodolojiye dayalı sanat eleştirisi yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Feminizm ve sanat | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Feminist hareketler | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Feminist sanat tarihi nedir? | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Feminist estetik | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Feminist sanat eleştirisi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Feminist eleştiri denemeleri: 19. yüzyıl sanatçı örnekleri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Feminist eleştiri denemeleri: Dada ve süreralist sanatçı örnekleri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Yarı yıl sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | İkinci dalga feminizm | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İkinci dalga feminizm ve kadın sanatçılar | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Üçüncü dalga feminizm | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Üçüncü dalga feminizm ve sanat | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Feminist yaklaşıma dayalı eleştiri metinlerinin incelenmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Feminist başyapıtların incelenmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Feminist başyapıtlarının eleştirisi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |