STA884 Mekanda Söylem

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA884
Ad Mekanda Söylem
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU


Dersin Amacı / Hedefi

Mekanların söylemi olduğunu anlatmak. Mekan kimliğini oluşturan farklı bileşenleri okumayı ve mekan çözümlemeyi öğretmek.

Dersin İçeriği

Mekanların anlamını-kimliğini-söylemini belirleyen unsurlar ele alınmaktadır. Kimliği- anlamı oluşturan gerçek gereksinimler, ekonomik ve kültürel etmenler, kullanıcının beklentileri, tasarımcının yetkinliği ve becerisi, sonuç ürünün niteliği gibi bileşenlerle oluşan farklı katmanları ile birlikte irdelenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Roth, Leland, Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı,** Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, ** Robbie G. Blakemore, A History of Interior Design an Furniture From Ancient Egypt to Nineteenth Century Europe, Wiley, 2005. ** Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 199

Notlar

iç mekan tasarımıyla ilgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekanın söylemi olduğunu bilir
ÖÇ02 Mekan tasarımında iletilmek istenen mesajları okur
ÖÇ03 mekan tasarımında özgün kimliği oluşturan unsurları tanır
ÖÇ04 Herhangi bir mekanın anlamsal çözümlemesini yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması, dersin kaynakları, işlenme ve değerlendirme yöntemi hakkında bilgi verilmesi. İç mekan düzenleme, bezeme ve mobilya ilişkin temel kavramlar. ilk ders için ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Mekan kimliğini oluşturan bileşenler: gereksinimler okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Mekan kimliğini oluşturan bileşenler: ekonomik ve kültürel unsurlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Mekan kimliğini oluşturan bileşenler: tasarımcının yetkinliği okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Mekanlarda okuma kodları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Mekanlarda tasarım ilkeleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Otel mekanlarının söylemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 sınav ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 metro istasyonlarının söylemi, kullanıcıya verdiği mesajlar okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 dünya fuarları için inşa edilen yapıların söylemleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Müze yapılarının söylemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 İş merkezlerinin ve büro mekanlarının söylemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Dekonstrüktivist ve post modern anlayışta inşa edilen mekanların söylemi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Yeşil bina ve sürüdürülebilirlik arayışlarının mekana yansıması okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 ödev sunumları ödev hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 sınav ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 sınav ödev hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 7 7
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.09.2023 01:57