Genel Bilgi
Kod | STA874 |
Ad | Çağdaş Sanat ve Tekstil Desenleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders öğrencileri tekstil ve moda tasarımında ürün marka ve stil ilişkisi konusunda bilgilendirmeyi amaçlar. Marka oluşturmada, tasarlamada, stil oluşturma konusunda moda alanındaki önemine ve rolüne değinir.
Dersin İçeriği
Tekstil ve Moda tasarımı alanında endüstriyel alanda donanımlı ve bilgi sahibi öğrenciler yetiştirmek
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çağdaş Sanat Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey İlhan Demiriz Çağdaş Sanat Felsefesi Adnan Turani
Notlar
Modern Art 1870–2000. Impressionism to Today taschen books
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş sanat konusunda bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | çağdaş sanatın içinde dokuma tasarımıyla ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | çağdaş sanatın içinde tekstil desen tarihiyle ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | çağdaş sanatın içinde moda tarihiyle ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | çağdaş sanatın ve tekstilin biribiriyle etkileşimlerini inceler |
ÖÇ06 | çağdaş sanat ve moda tarihinin birbiriyle etkileşimini öğrenir |
ÖÇ07 | Sanat, tasarım, bilim ve meslek etiği konularında uyulması gereken temel prensipleri bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin tanıtımı, yöntem ve amaçlar; sorumluluklar. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | Modernizmin Tanımı | Modernizm ile ilgili ön araştırma ve çalışma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Çağdaş sanat akımları hakkında bilgi ve araştırma | Genel olarak tüm akımlar ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | Tekstil desen tarihinin incelenmesi | Genel araştırma, görsel analizi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
5 | Çağdaş sanat ve tekstil desenleri hakkında teorik bilgi edinimi | Konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Çağdaş sanat akımları ve diğer sanat akımlarının sentezi | Konu ile ilgili ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
7 | Konu ile ilgili ödevlerin görüşülmesi | Ödevlerin sunumu ve teslimi ile ilgili çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramların analizi | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Tekstil tasarımı ile ilgili sanatsal temel kavramları araştırma | Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bireysel olarak ya da disiplin içi/disiplinler arası takımlarda etkin biçimde araştırma ve uygulama metodları öğrenme | Konu ile ilgili araştırma, uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Tekstil tasarımı sunum tekniklerini tespit ve uygulama | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen tasarımları yapma | Uygulama metodları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Teknolojik gelişmelere dayalı, yenilikçi, özgün tekstil desen tasarımları yapmak | Uygulama, deneme, yanılma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Sunum için gerekli sunum yöntemlerini uygulama | Sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |