STA835 Grafik Atölye I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA835
Ad Grafik Atölye I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Önceki birikimlerden yararlanarak profesyonel alanlarda uygulanabilecek projelendirilmiş tasarımlar yapmak.

Dersin İçeriği

Grafik sanatı ve tasarımı konusunda edinilen kuramsal ve kılgısal (pratik) bilgi ve deneyimlerin, yapılacak projeyle daha da varsıllaştırılarak, üst düzeye çıkarılması, pekiştirilmesi. Sonuçlandırılan projelerin, sergileme alanında mekan analizleri yapılarak, sunumunun gerçekleştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London. Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford. Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul -Baer, K. (2008)

Notlar

Information Design Workbook, Massauchussets, Rockport Publishers. -Schuller, G. (2007) Information Design, Complexity, Interdisciplinarity, Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik Tasarım sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir.
ÖÇ02 Araştırma yöntemlerini bilir.
ÖÇ03 Grafik Tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirir.
ÖÇ04 Estetik olanın seçimini yapar
ÖÇ05 Profesyonel ve özgün grafik tasarım çalışmaları yapar.
ÖÇ06 Grafik Tasarım süreçlerini ve üretme-çoğaltma yöntemlerini bilir.
ÖÇ07 Grafik Tasarımın uygulama alanlarından en az birisi konusunda yeterli olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Projelerinin kapsamı ve önemini tartışma, eskiz geliştirme. Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Projeler için eskiz geliştirmeye devam edilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Eskizlerden proje olarak uygulanacaklar belirlenir ve tanıtım stratejileri geliştirilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Strateji geliştirme çalışmalarına devam edilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Belirlenen strateji doğrultusunda tasarım çalışmalarına devam edilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Çalışmasının dijital ortamda uygulanması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
9 Alınan eleştiriler doğrultusunda projenin eksikleri yeniden gözden geçirilir. Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarım Projesini strateji dahilinde yeni çalışmalarla güçlendirilir. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Tasarım çalışmalarına devam edilir 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 Tasarım çalışmalarına devam edilir 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Çalışmanın dijital ortamda uygulanması 3 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Çalışmanın dijital ortamda uygulanması 4 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Uygulama çalışmalarının sonuçlanması, sunuma hazırlık Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Final Sınavı Sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
17 Final Sınavı Sunum hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.09.2023 01:54