Genel Bilgi
Kod | STA827 |
Ad | Tekstil Sanatları I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstilin iki boyuttan üç boyuta zanaat ve sanat eksenlerinde özümsenmesi ve çağdaş sanatlar içindeki yeri ve öneminin anlaşılması
Dersin İçeriği
Zanaattan sanata tekstilin kültürel bir miras olarak ele alınması ve tekstilin plastik sanatlar içinde yer alış sürecinin ele alınarak günümüz sanatçılarına uzanacak biçimde incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
catalogs of international juried exhibitions
Notlar
internet veri tabanları, ilgili makaleler, ulusal ve uluslararası fuarlar, sergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tekstil sanatının kapsamı hakkında bilgi edinme. |
ÖÇ02 | Tapestry ve dokuma nın plastik sanatlardaki yeri ve öneminin anlaşılması |
ÖÇ03 | Magdelana Abakonowicz, Olda de Amaral'ın tekstilde ifade biçimleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | tekstil sanatında kullanılan teknikler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ05 | bir tekstil sanat objesinin genel niteliklerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tekstil sanatının açıklanması, tekstil sanatı hakkında genel bilgiler verilmesi, araştırma konularının belirlenmesi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Arts and Crafts ve Bauhaus da tapestry geleneği | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | 1950 sonrası lif sanatı | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Jean Lurçat ve Lozan Bienali | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Studio craft hareketi | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Heykelsi tekstiller | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | yüzey tasarım hareketleri | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Konu araştırmaları nasıl yapılır? | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Konu araştırmaları | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Konu araştırmaları 1 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Konu araştırmaları 2 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Konu araştırmaları 3 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Konu araştırmaları 4 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | Konu araştırmaları 5 | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunum | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |