Genel Bilgi
Kod | MG31S700 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Muhasebe alanının herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Bir çalışma konusu nasıl belirlenir, seminer içeriği nasıl planlanır, semineri yazmaya başlamadan önce yapılacaklar nelerdir, daha önce yazılmış olan makale/rapor/tezlerin incelenmesi, tez yazımında dikkat edilmesi gereken konular SBEnin hazırladığı tez yazım kılavuzunu inceleme, içindekiler bölümünün hazırlanışı, dipnotlar ve kaynakçanın önemi ve hazırlanışı, semineri yazma, seminer üzerinde değerlendirmeler
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Yoktur.
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İşletmelerde, muhasebe sistemi içerisindeki aksaklıkları ve ihtiyaçları analiz edebilir. |
ÖÇ02 | İşletmelerde muhasebe davranışlarının nasıl oluştuğunu ve değiştiğini analiz edebilir. |
ÖÇ03 | İşletmelerin muhasebe yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrayabilir. |
ÖÇ04 | Muhasebe alanında, bilimsel ilkelere uygun olarak araştırma yapma, verileri analiz etme, sonuç çıkartma ve yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Muhasebe alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarıyla bütünleştirebilir. |
ÖÇ06 | Bilgi sistemlerinden yararlanarak analitik bir yaklaşımla muhasebe ile ilgili verileri toplayabilme; nitel -nicel araştırma ve karar verme teknikleri yardımı ile analiz edebilir; elde edilen bulguları raporlayabilme; sunabilme ve yorumlayarak stratejik kararlar verebilir. |
ÖÇ07 | İşletme yönetiminin muhasebe işlevlerini kavrar ve uygulayabilir. |
ÖÇ08 | Muhasebe alanına ilişkin temel ilke, strateji ve teknikleri uygulayabilir. |
ÖÇ09 | Muhasebe sorunlarının çözümüne ilişkin yönetim becerilerini kullanabilir. |
ÖÇ10 | İşletmenin iç ve dış çevresine yönelik analiz yapabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliği | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında var olan temel kuramsal modeller ile literatüre yeni giren sistemleri listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya sistemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlama. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe metodlarını birleştirerek uygulama | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mali analiz tekniklerini kullanarak en uygun sonuca ulaşma | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapma ve gerekli çalışmaları yerine getirerek muhasebe sürecini etkin bir şekilde yönetme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak muhasebe alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebenin yeni bir alanında, akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim yetkinliği | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | 2-Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | APA stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | 2-APA stili incelenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Seminer yazımında dikkat edilmesi gereken konular | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | SBE'nin hazırladığı tez yazım klavuzunu inceleme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | İçindekiler bölümünün hazırlanışı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
9 | Araştırma sorusunun analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | 2-Araştırma sorusunun analizi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Varılan sonuçların değerlendirilmesi | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
12 | 2-Varılan sonuçların değerlendirilmesi | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Seminer üzerinde değerlendirmeler | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | 2-Seminer üzerinde değerlendirmeler | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve raporlama | sonuçların yazılması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |