Genel Bilgi
Kod | MG31730 |
Ad | Vergi Muhasebesi ve Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TURGUT ÇÜRÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Vergisel uyuşmazlıklar ve bunların çözüm yolları hakkında bilgilendirmek.
Dersin İçeriği
Bu derste genel olarak vergi, vergi uyuşmazlığı ve çözüm yollarından bahsedilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders notları ve sunuları
Notlar
Diğer ders notları ve sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Muhasebe bilim dalında var olan temel kuramsal modeller ile literatüre yeni giren sistemleri listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya sistemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
ÖÇ02 | Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlar. |
ÖÇ03 | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklar. |
ÖÇ04 | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe metodlarını birleştirerek uygular. |
ÖÇ05 | Temel mali analiz tekniklerini kullanarak en uygun sonuca ulaşır. |
ÖÇ06 | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapma ve gerekli çalışmaları yerine getirerek muhasebe sürecini etkin bir şekilde yönetir. |
ÖÇ07 | Muhasebenin yeni bir alanında, akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe, denetim ve vergi konularının temel ilkelerini kavrama ve bu ilkeleri karar alma sürecinde etkin biçimde kullanma yetkinliği | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında var olan temel kuramsal modeller ile literatüre yeni giren sistemleri listeleme, tanımlama ve kullanım amaçlarını açıklama; her bir model ve/veya sistemin üstün ve zayıf yönlerini belirtme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe mesleğinde karşılaşılan yasal ve etik konuları anlama. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe bilim dalında yer alan modellerin uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını araştırarak açıklama | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetimi yöntemleri ile muhasebe metodlarını birleştirerek uygulama | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mali analiz tekniklerini kullanarak en uygun sonuca ulaşma | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapma ve gerekli çalışmaları yerine getirerek muhasebe sürecini etkin bir şekilde yönetme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak muhasebe alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebenin yeni bir alanında, akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yazılı ve sözlü iletişim yetkinliği | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe bilimi üzerine araştırma yaparak, doğru karar alma süreci için temel oluşturma |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk vergi sisteminde mevcut yasal düzenlemelerin bütün olarak gözden geçirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Türk vergi sisteminde mevcut yasal düzenlemelerin değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Türk Vergi Mevzuatındaki stok değerleme yöntemleri ile stok değer düşüklüğüne ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Türk Vergi Mevzuatındaki alacak ve borçlar için reeskont ile karşılıklar ve değersiz alacaklara ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Türk Vergi Mevzuatındaki Amortisman yöntemleri ile yenileme fonu uygulamasına ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Türk Vergi Mevzuatındaki aktifleştirilmesi ya da doğrudan döneme gider yazılması ihtiyari olan gider kalemlerine ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Türk Vergi Mevzuatındaki AR-GE giderlerine ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk Vergi Mevzuatındaki İndirimlere ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Türk Vergi Mevzuatındaki Gayrimenkul sermaye iratlarına ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Türk Vergi Mevzuatındaki Geçici vergide yüzde 10a kadar yanılmaya imkan veren düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Türk Vergi Mevzuatındaki Personel giderlerine ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Türk Vergi Mevzuatındaki Değer artış kazançlarına ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Türk Vergi Mevzuatındaki Transfer fiyatlama yoluyla örtülü kazanç dağıtımına ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Kurumlar vergisinde istisnalara ilişkin düzenlemelerin işletmeler açısından değerlendirilmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |