Genel Bilgi
Kod | EFR517 |
Ad | Moleküler Farmakoloji Araştırmalarında Kullanılan Yöntemler |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
*Farmakolojide subselüler komponentlerin ve sinyal transükleme sisteminin araştırılmasında kullanılan moleküler biyolojik ve biyokimyasal yöntemlerin öğrenilmesi ve uygulama yeteneği kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Moleküler farmakoloji çalışmalarında subselüler komponentlerin ve sinyal transdükleme sistemlerinin araştırılmasında protein ölçümü, protein ekspresyonu, enzim aktivitesinin ölçüm kullanılan western-blot, elisa, polimeraz zincir reaksiyonları , laboratuvar güvenliği ve moleküler çalışmalardaki temel ilkeler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Molecular Pharmacology: From DNA to Drug Discovery, Willey-Blackwell, 2013
Notlar
pubmed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuvar güvenliği ve moleküler çalışmalarda dikkat edilmesi gereken kuralları sayar ve uygularlar. |
ÖÇ02 | Moleküler çalışmalarda sterilizasyon koşulları ve preparatların güvenli muhafazasını sağlarlar. |
ÖÇ03 | Farmakolojik çalışmalarda kullanılan güncel yöntemleri tanımlarlar. |
ÖÇ04 | Farmakoloji deneylerinde subselüler komponentler ve sinyal transdükleme sistemi araştırmasında kullanılabilecek yöntemleri ilişkilendirir ve yorumlar. |
ÖÇ05 | Farmakoloji araştırmalarında kullanılan moleküler yöntemleri açıklae ve uygular. |
ÖÇ06 | Western Blot tekniğinin prensibini açıklar, moleküler farmakoloji araştırmalarında uygular ve açıklar. |
ÖÇ07 | Revers transkriptaz zincir reaksiyonu tekniğinin prensibini açıklar, moleküler farmakoloji araştırmalarında uygular ve açıklarlar. |
ÖÇ08 | ELISA tekniğinin prensibini ve moleküler farmakoloji alanında kullanılımı açıklar. |
ÖÇ09 | İmmünohistokimya tekniğinin prensibini ve moleküler farmakoloji alanında kullanımını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Laboratuvar Güvenliği Ve Moleküler Çalışmalardaki Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Moleküler Farmakoloji Çalışmaları | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Farmakoloji Deneylerinde Subselüler Komponentler Ve Sinyal Transdükleme Sistemi Araştırmasında Kullanılabilecek Yöntemler | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Hücre Kültürü | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Dokulardan Homojenat Hazırlama | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Protein Ölçüm Yöntemleri | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitapları ve literatürlerden sunumhazırlanmalı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Western-Blot Yönteminin Temel Prensipleri, Protein Ekpresyonunun Westen-Blot İle İncelenmesi | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Western-Blot Uygulaması Ve Verilerin Analizi | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Polimeraz zincir reaksiyonu ve Revers Transkriptaz Polimeraz Zincir Reaksiyonuyla mRNA Analizi | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Revers Transkriptaz Polimeraz Zincir Reaksiyonu Tekniğinin Temel Prensipleri, Yapılışı, Verilerin Analizi | Konu ders kitaplarından gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | ELISA Yöntemi ve farmakolojik araştırmalarda kullanımı | Konu literatürden gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İmmünohistokimya ve Farmakoloji araştırmalarında kullanımı | Konu literatürden gözden geçirilmeli | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci Sunumları ve Tartışma | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışılmalı. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarına çalışılmalı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |