Genel Bilgi
Kod | PYL701 |
Ad | Pazarlama Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERAP ÇABUK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin pazarlama alanındaki kavram ve kurumları irdelemelerine, pazarlama teori ve uygulamalarının temellerini öğrenebilmelerine yol göstermektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlamanın tanımı ve kapsamı, tüketici davranışları, ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım (2018) Serap Çabuk, Mehmet İ. Yağcı, Nobel Kitabevi.
Notlar
Pazarlamanın Temelleri, Ed. Asım Günal Önce, Nobel Yayınevi, Ankara, 2013. Ömer Torlak, Remzi Altunışık, Pazarlama Stratejileri, Beta Yayınları, 2012.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlamanın işletmedeki stratejik rolünü tanımlayabilir. |
ÖÇ02 | Pazarlamada kullanılan modern analitik teknikleri ve kavramları kullanabilir. |
ÖÇ03 | Stratejik pazarlama planlaması için gerekli değerlendirmeleri yapabilir. |
ÖÇ04 | Profesyonel düzeyde rapor yazabilir ve etkili görsel-sözel sunum yapabillir. |
ÖÇ05 | Pazarlama alanındaki küresel alan yazını takip edebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama Yönetimi kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Pazarlama yönetiminin kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlayarak karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır ve yorumlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetimindeki kuram ve modelleri, sayısal ve istatistik yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama yönetiminde uygulanan kuram ve modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin sonuçlarını yorumlayabilir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı pazarlama sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleyebilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Pazarlama süreçleri yönetiminin temel adımlarını izleyerek uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışabilir. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak etkin rol alır. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pazarlama alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun olarak taraflarla sözlü ve yazılı olarak iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlama bilim dalında ve pazarlama meslek alanlarında karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Pazarlamanın tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla mevcut problemleri saptayarak çözümler önerir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama ve Pazarlama Anlayışı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Pazarlamaya Yaklaşımlar-Pazarlama Çevresi | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Durum ve Rekabet Analizi-Rekabet Stratejileri | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Pazarlar ve Tüketici Davranışı | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Pazarlar ve Tüketici Davranışı (devam) | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Hedef Pazar Belirleme ve Büyüme Stratejileri | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Ürün Politikaları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ürün Politikaları (devam) | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Fiyat Kararları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Dağıtım Kanalları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tutundurma Kararları | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Dijital Çağda Pazarlama Karması | Kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ödev Sunumları | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Ödev Sunumları (devam) | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |