Genel Bilgi
Kod | CHH009 |
Ad | Hemşirelikte ağrı yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
ğrının oluşum mekanizmasını ve ağrı çeşitlerinin sistemler üzerine etkisini ve hemşire tarafından kontrol altına alınmasının kazandırılması
Dersin İçeriği
ğrının oluşum mekanizmasını ve ağrı çeşitlerinin sistemler üzerine etkisini ve hemşire tarafından kontrol altına alınmasının kazandırılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ağrı Doğası ve Kontrolü Avrupa Tıp Kitabevi Yayınları Postoperatif Ağrı Tedavisi İstanbul Tıp Kitabevleri
Notlar
Ağrı Doğası ve Kontrolü Avrupa Tıp Kitabevi Yayınları Postoperatif Ağrı Tedavisi İstanbul Tıp Kitabevleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Ağrının fizyopatolojisini açıklayabilmek, |
ÖÇ02 | 2. Ağrı patogenezini, iyon kanallarrının rolünü, ağrı yolaklarını tanımlayabilmek, |
ÖÇ03 | 3. Ağrının oluşum mekanizmasını ve ağrı çeşitlerini tanımlar. |
ÖÇ04 | 4. Kontrol edilmeyen ağrının hasta üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | 5. Ağrı değerlendirmesini etkileyen faktörleri tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme, | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Ağrı kontrolü neden önemlidir? | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ağrı türlerine göre ağrının mekanizması (örn; nosiseptif, nöropatik) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Ağrının sınıflandırılması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kontrol edilmeyen ağrının sistemler üzerine etkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Bazı özel ağrı durumları (cerrahi, travma, yanık, göğüs ağrısı, karın ağrısı) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Ağrı değerlendirmesinin önemi ve kullanılan ölçekler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Akut ağrıda uygulanan farmakolojik ağrı tedavisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kronik ağrıda uygulanan farmakolojik ağrı tedavisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ağrı mekanizmaları çerçevesinde farmakolojik olmayan ağrı tedavi yöntemleri (örneğin masajın kapı kontrol mekanizmasına etkisi) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Ağrı tedavisinin etik yönleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Öğrenci sunumları ve kritik verme-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Öğrenci sunumları ve kritik verme-2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |