CHH009 Hemşirelikte ağrı yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CHH009
Ad Hemşirelikte ağrı yönetimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

ğrının oluşum mekanizmasını ve ağrı çeşitlerinin sistemler üzerine etkisini ve hemşire tarafından kontrol altına alınmasının kazandırılması

Dersin İçeriği

ğrının oluşum mekanizmasını ve ağrı çeşitlerinin sistemler üzerine etkisini ve hemşire tarafından kontrol altına alınmasının kazandırılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ağrı Doğası ve Kontrolü Avrupa Tıp Kitabevi Yayınları Postoperatif Ağrı Tedavisi İstanbul Tıp Kitabevleri

Notlar

Ağrı Doğası ve Kontrolü Avrupa Tıp Kitabevi Yayınları Postoperatif Ağrı Tedavisi İstanbul Tıp Kitabevleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1. Ağrının fizyopatolojisini açıklayabilmek,
ÖÇ02 2. Ağrı patogenezini, iyon kanallarrının rolünü, ağrı yolaklarını tanımlayabilmek,
ÖÇ03 3. Ağrının oluşum mekanizmasını ve ağrı çeşitlerini tanımlar.
ÖÇ04 4. Kontrol edilmeyen ağrının hasta üzerindeki olumsuz etkilerini açıklar.
ÖÇ05 5. Ağrı değerlendirmesini etkileyen faktörleri tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi hemşireliğinin rol ve işlevlerini bilme, 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vücudun fizyolojik ve patolojik süreçlerini ve cerrahi hastalıkların patolojik süreçleri bilme,
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Cerrahi girişim gerektiren hastalıklara ilişkin güncel bilgiye sahip olma, 2
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Elde ettiği bilgileri analiz edip yorumlayabilme becerisine sahip olabilme,
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir cerrahi hastasının perioperatif bakımını kapsamlı olarak planlayıp uygulama, 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Cerrahi hemşireliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri bakıma yansıtabilme, 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları cerrahi hastasının bakımına yansıtabilme, 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Cerrahi hastasının bakımında yenilikçi yaklaşımları meslektaşlarına ve hemşirelik öğrencilerine aktarmada model olabilme, 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekip içinde veya ekipler arasında uyum içinde çalışabilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hemşireliği ile ilgili bilgilerini, ulusal ve uluslararası güncel kaynaklardan yararlanarak geliştirebilme, 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özgün bilimsel araştırma yapabilme, 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, erişilen çıktıları etkin ve sistematik olarak raporlayabilme, 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güvenli cerrahi uygulamasında öncü olma, 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Cerrahi hastası ve bakım veren aile üyelerinin eğitim gereksinimlerine yanıt verecek öğretim becerilerini kullanabilme. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ağrı kontrolü neden önemlidir? Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Ağrı türlerine göre ağrının mekanizması (örn; nosiseptif, nöropatik) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Ağrının sınıflandırılması Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Kontrol edilmeyen ağrının sistemler üzerine etkisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bazı özel ağrı durumları (cerrahi, travma, yanık, göğüs ağrısı, karın ağrısı) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Ağrı değerlendirmesinin önemi ve kullanılan ölçekler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Akut ağrıda uygulanan farmakolojik ağrı tedavisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Kronik ağrıda uygulanan farmakolojik ağrı tedavisi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Ağrı mekanizmaları çerçevesinde farmakolojik olmayan ağrı tedavi yöntemleri (örneğin masajın kapı kontrol mekanizmasına etkisi) Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Ağrı tedavisinin etik yönleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Öğrenci sunumları ve kritik verme-1 Okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Öğrenci sunumları ve kritik verme-2 Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2023 11:51