EFR730 Yüksek Lisans Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 25 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFR730
Ad Yüksek Lisans Tezi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 25 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. FATMA AYDINOĞLU


Dersin Amacı

Öğrencinin ilgisine yönelik olarak tez konusunun belirlenmesi, doğru ve ekonomik bir şekilde gerçekleştirilmesine olanak tanımak, öğrencinin ihtiyaçlarına dönük her türlü ekipmanın doğru kullanımını sağlayarak yüksek lisans tez projesinin hazırlanması, yürütülmesi ve yayımlanması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Literatür tarama, hipotez belirleme, tez projesini yazma, tez çalışmalarını gerçekleşme, çalışma verilerini analiz etme, tez sonuçlarını değerlendirme ve yorumlama.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

TÜBİTAK

Notlar

Pubmed Sciendirect Scopus


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez çalışması için gerekli evrensel kuralları kavrar.
ÖÇ02 Bilimsel çalışmalarda etik kuralları uygular.
ÖÇ03 Farmakoloji alanında bilimsel bir araştırma planlar.
ÖÇ04 Bilimsel bir araştırma projesini gerçekleştirir.
ÖÇ05 Bilimsel bir araştırma projesinin verilerini istatiksel olarak analizini yapar.
ÖÇ06 Tezin yazımını gerçekleştirir.
ÖÇ07 Bilimsel proje sonucunu yazılı ve sözlü olarak bilimsel ortamda sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Literatür Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
2 Literatür tarama-1 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası
3 Literatür tarama-2 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Literatür tarama-3 Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Literatür tartışma Literatür gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
6 Literatür değerlendirme Literatür gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Tez çalışmasının planlanması Literatür ve yöntem değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
8 Ara Sınavlar Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Tez ile ilgili ön veri çalışması Yöntem belirleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma
10 Ön verilerin sunumu Ön verilerin değerlendirilmesi ve sunum haline getirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Tez çalışmaları-1 Literatür değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
12 Tez çalışmaları-2 Literatür değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
13 Tez çalışmaları-3 literatür değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma
14 Bulguların değerlendirilmesi Bulguların hesaplanması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Sonuçların yorumlanması Literatür değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
16 Tezin yayınlanması Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 20 280
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 20 300
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 625
Toplam İş Yükü / 25 (s) 25,00
AKTS 25 AKTS