Genel Bilgi
Kod | EFR715 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Seminer konusu belirlendikten sonra literatür tarama ve değerlendirme, seminer yazımı ve uygun sunumu konusunda bilgi ve beceri kazanır.
Dersin İçeriği
Belirlenen seminer konusunun kaynak taramasının nasıl gerçekleştirileceği, konunun anlaşılabilir bir tarzda derlenmesi, zamanı doğru kullanarak toplum önünde sunulması ve tartışılması
Dersin Ön Koşulu
yoktur
Kaynaklar
1- Seminer konusu ile ilgili kaynaklar
Notlar
pubmed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusu seçimi yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Literatür tarama ve değerlendirme yollarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Farmakoloji alanında mevcut literatürü takip edebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Seminer sunumu ile ilgili beceri kazanır. |
ÖÇ05 | Seminer konusu ile ilgili edinilen bilgileri yorumlama becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişki kurar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Seminer için güncel konu seçimi ve değerlendirmesi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Seçilen konunun kapsamının belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Seminer planlamak | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Seminer konusu ile ilgili literatür toplama | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Literatür tarama ve değerlendirme | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Seminer konusu ile ilgili literatürlerin analizi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Rapor | İlgili literatür ve kaynakları okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Seminer ön raporunun teslimi | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Veri tabanı oluşturma | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Elde edilen sonuçları tartışma | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Elde edilen sonuçları yorumlama | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seminer için görsel sunu hazırlanması | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Seminer sunum için hazırlık işlemini tamamlama | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının toplanması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hazırlanan konunun sunulması | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Seminer değerlendirme | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Seminer geribildirim | Konu ile ilgili kaynakların ve ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |