HEM589 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması I

4 AKTS - 0-6 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM589
Ad Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması I
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilme, bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirmeyi sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğine ilişkin teorik ve uygulamalı bilginin anlatım, tartışma, vaka tartışmaları ve hemşirelik süreci kullanılarak hasta bakımı verme yoluyla aktarımını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2021 Firdevs Erdemir Gülengün Carpenito

Notlar

Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2021 Firdevs Erdemir Gülengün Carpenito


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Psikiyatri hemşireliğinin gelişimi ve gelecekteki yönelimini tartışır.
ÖÇ02 Psikiyatride temel kavramları açıklar.
ÖÇ03 Ruhsal açıdan gelişim dönemlerini açıklar.
ÖÇ04 Savunma mekanizmalarının sağlıklı ve patolojik kullanımını örneklerle açıklar
ÖÇ05 Ruh sağlığını etkileyen fiziksel, ruhsal, sosyal etkenleri örneklerle açıklar.
ÖÇ06 Psikiyatrik hastalıkları kuramlara göre açıklar
ÖÇ07 Aile merkezli psikiyatri uygulamalarını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Depresyonu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
2 Bipolar affektif bozukluk olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
3 Şizofreni tanılı bireye yönelik hemşirelik bakım planı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Yaygın anksiyete bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Obsesif kompulsif bozuklukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Organik ruhsal bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Disosiyatif bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Madde kullanım bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap
10 Onkoloji hastasına psikiyatrik bakım girişimleri Kronik böbrek hastalıkları ve diyalizde psikiyatrik bakım Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
11 Cerrahi girişimlerde psikiyatrik bakım Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik tedaviler Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 non farmakolojik tedavi yöntemleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
15 Değerlendirme Konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 94
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,76
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 29.05.2023 02:18