Genel Bilgi
Kod | HEM589 |
Ad | Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, ruh sağlığı ve hastalıklarına yönelik hemşirelik bakımı hakkında bilgi edinme, ruh sağlığını koruyucu hemşirelik yaklaşımlarını uygulayabilme, psikiyatri hemşireliği uygulamalarında problem çözme sürecini kullanabilme, bireye bütüncül bakım verme anlayışını geliştirmeyi sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliğine ilişkin teorik ve uygulamalı bilginin anlatım, tartışma, vaka tartışmaları ve hemşirelik süreci kullanılarak hasta bakımı verme yoluyla aktarımını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2021 Firdevs Erdemir Gülengün Carpenito
Notlar
Hemşirelik Tanıları El Kitabı 2021 Firdevs Erdemir Gülengün Carpenito
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikiyatri hemşireliğinin gelişimi ve gelecekteki yönelimini tartışır. |
ÖÇ02 | Psikiyatride temel kavramları açıklar. |
ÖÇ03 | Ruhsal açıdan gelişim dönemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Savunma mekanizmalarının sağlıklı ve patolojik kullanımını örneklerle açıklar |
ÖÇ05 | Ruh sağlığını etkileyen fiziksel, ruhsal, sosyal etkenleri örneklerle açıklar. |
ÖÇ06 | Psikiyatrik hastalıkları kuramlara göre açıklar |
ÖÇ07 | Aile merkezli psikiyatri uygulamalarını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | 1. Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Depresyonu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Bipolar affektif bozukluk olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Şizofreni tanılı bireye yönelik hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Yaygın anksiyete bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Obsesif kompulsif bozuklukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Organik ruhsal bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Disosiyatif bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Madde kullanım bozukluğu olan bireye yönelik hemşirelik bakım planı | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Onkoloji hastasına psikiyatrik bakım girişimleri Kronik böbrek hastalıkları ve diyalizde psikiyatrik bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
11 | Cerrahi girişimlerde psikiyatrik bakım | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik tedaviler | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | non farmakolojik tedavi yöntemleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Psikiyatrik bakım alanlarında uygulanan farmakolojik ve non farmakolojik tedavi yöntemleri | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Değerlendirme | Konuya ilişkin kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |