FİZ613 Egzersiz ve Spor Fizyolojisi-2

6 AKTS - 3-2 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ613
Ad Egzersiz ve Spor Fizyolojisi-2
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÇİĞDEM ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Endokrin sistem: Fiziksel aktiviteye akut ve kronik cevapların,Anaerobik ve aerobik antrenmanlar, kas kuvvet - direnç antrenmanları, kas kuvvetinin ölçümünün, direnç antrenmanlarına yapısal ve fonksiyonel adaptasyonun, egzersiz performansı ve çevresel stresin,vücut kompozisyonu, enerji dengesi ve kilo kontrolünün anlaşılması

Dersin İçeriği

Endokrin sistem: Fiziksel aktiviteye akut ve kronik cevaplar,Anaerobik ve aerobik antrenmanlar, kas kuvvet - direnç antrenmanları, kas kuvvetinin ölçümü, direnç antrenmanlarınayapısal ve fonksiyonel adaptasyonegzersiz performansı ve çevresel stre,vücut kompozisyonu, enerji dengesi ve kilo kontrol,

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.

Notlar

1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. 4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi 6. McArdle W.D, Katch F.I,Katch V.L, Exercise Physiology, Energy, Nutrition &Human performance: Lippincott Williams & Wilkins, Seventh edition;2010;p.303-352.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fizikel aktvteye bağlı olarak endokrin sistem tarafından verilen akut ve kronik cevapları anlar
ÖÇ02 Aerobik ve anaeobik antrenmanları, bunlara verilen adaptasyon yanıtlarını ve ölçüm yöntemlerini kavrar
ÖÇ03 Egzersiz performansı ve çevresel stresi anlar
ÖÇ04 vücut kompozisyonu, enerji dengesi ve kilo kontrolünün anlaşılması


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak fizyoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yaparak ve kullanır 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanır 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında özgün bir çalışmayı bağımsız olarak tasarlar, yönetir, uygular ve sonuçlandırır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fizyoloji alanında bilimsel araştırmayı makale şekline getirir ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fizyoloji alanında yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel literatürü takip ederek bilgi birikiminin güncelliğini korur 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme ilkesi ile kendi alanı ve diğer alanlardaki bilgiyi sentezleyerek kullanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve etkili bir iletişim kurar 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fizyoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Endokri sistem:Fiziksel aktiviteye akut ve kronik cevap ve organizayon-1 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Endokri sistem:Fiziksel aktiviteye akut ve kronik cevap ve organizayon-2 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Anaerobik ve aerobik antrenmanların fizyolojik esasları-1 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Anaerobik ve aerobik antrenmanların fizyolojik esasları-2 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kas kuvveti ölçümleri ve direnç antrenmanları-1 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kas kuvveti ölçümleri ve direnç antrenmanları-2 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Kas kuvveti ve ergojenik etkiler Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Egzersiz performansı ve çevresel stres-1 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Egzersiz performansı ve çevresel stres-2 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Egzersiz performansı ve çevresel stres-3 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Vücut kompozisyonu Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Obesite ve kilo kontrolü-1 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Obesite ve kilo kontrolü-2 Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Fiziksel aktivite, sağlık ve yaşlanma Power point sunu, interaktif tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2023 09:33