Genel Bilgi
Kod | Trans603 |
Ad | Molecular Background of Immunization |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLIHAN CANDEVİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Aim of this course is to provide the basic knowledge about the functioning of the immune system, inflammation, immune response against infectious agents and against cancer to students. And help students understand the causes and pathogenesis of major alterations in the immune response, vaccines, and immunotherapy.
Dersin İçeriği
The basic knowledge about the functioning of the immune system, inflammation, immune response against infectious agents and against cancer
Dersin Ön Koşulu
There is no precondition needed.
Kaynaklar
Basic Immunology: Functions and Disorders of the Immune System, Sixth Edition, Eds Abbass KA
Notlar
There is no extra needed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Describe the basic knowledge of immunological processes at a cellular and molecular level |
ÖÇ02 | Describe the innate immune mechanisms and the early defense against pathogens |
ÖÇ03 | Describe the structure and the function of antigen presenting cells and explain their role in antigen presentation |
ÖÇ04 | Elucidate the genetic basis for immunological diversity and the generation of adaptive immune responses |
ÖÇ05 | Explain the antibody recognition in adaptive immune responses and t cell mediated immunity |
ÖÇ06 | Describe the phases and types of humoral immune responses and coordination with t cell responses |
ÖÇ07 | List the properties of innate and adaptive immune responses and compare the key mechanisms and cellular players |
ÖÇ08 | Identify the main mechanisms of inflammation |
ÖÇ09 | Understand the principles governing vaccination and the mechanisms of protection against infectious diseases |
ÖÇ10 | Understand and explain the basis of immunological tolerance, autoimmunity and transplantation |
ÖÇ11 | Understand and explain the basis of hypersensitivity |
ÖÇ12 | Understand and explain the immune system in cancer; tumor immunology and principles of immunotherapy |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve translasyonel tıp alanında yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıbbın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; özgün ve yeni fikirleri analiz, sentez eder, değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, cihaz ve aletlerin kullanımını açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik yöntemleri tanımlar, ilgili yazılımları etkili kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ile ilgili çalışmalarda kuramsal ve uygulamalı bilgilerini üst düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıbba yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp ve ilişkili olduğu disiplinler ile ilgili bilgi ve teknolojinin gerektirdiği araç, gereç ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemlere yeni yaratıcı çözümler (alet, yöntem, tedavi, ilaç) geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Translasyonel Tıp alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel Tıp laboratuvarlarının düzenini sürdürür ve laboratuvarda çalışma saatlerinde öngörülmeyen karmaşık durumlarla karşılaşılması halinde çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Translasyonel tıp ve ilişkili alanlardaki çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazar ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide (SCI, SCI-Expanded, SSCI, or AHCI) kapsamında) yayınlar ve bilimsel toplantılarda sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile translasyonel tıp alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar ve toplumu bilgilendirmek üzere sunar. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Translasyonel Tıp alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Translasyonel Tıp alanında uzman veya uzman olmayan gruplarla güncel gelişme ve araştırmalar hakkında yazılı, sözlü ve görsel olarak nicel ve nitel verilerle de destekleyerek etkin bir iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Translasyonel Tıp ile ilgili bir kavram, konu veya olgunun nasıl öğretilmesi gerektiğini öğrenir. | 4 |
PÖÇ17 | Belirsiz | Akranlarıyla bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Translasyonel tıp ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekleyerek toplumsal strateji, uygulama planları ve kalite süreçlerinde kullanır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir, etik davranır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumun translasyonel tıp konusunda farkındalığının artmasını sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Introduction to the Immune System : Nomenclature, General Properties, and Components | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Innate Immunity : The Early Defense Against Infections | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Antigen Capture and Presentation to Lymphocytes : What Lymphocytes See | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Antigen Recognition in the Adaptive Immune System : Structure of Lymphocyte Antigen Receptors and Development of Immune Repertoires | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | T Cell – Mediated Immunity : Activation of T Lymphocytes | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Effector Mechanisms of T Cell–Mediated Immunity : Functions of T Cells in Host Defense | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Humoral Immune Responses : Activation of B Lymphocytes and Production of Antibodies | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ödev teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Effector Mechanisms of Humoral Immunity : Elimination of Extracellular Microbes and Toxins | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Immunologic Tolerance and Autoimmunity : Self–Nonself Discrimination in the Immune System and Its Failure | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Immunology of Tumors and Transplantation : Immune Responses to Cancer Cells and Normal Foreign Cells | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Hypersensitivity : Disorders Caused by Immune Responses | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Congenital and Acquired Immunodeficiencies : Diseases Caused by Defective Immunity | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Vaccination | Konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Clinical Cases | Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |