Genel Bilgi
Kod | CENG0042 |
Ad | Discrete-time control systems II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN ÇOBAN |
Dersin Amacı / Hedefi
İleri seviyede öğrencilere sayısal kontrol sistemlerini tasarlayabilmeyi ve önceden belirlenmiş gereksinimlere göre kontrol sistemi tasarlamayı öğretmek
Dersin İçeriği
1-Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin klasik metotlarla tasarımı , 2- S-düzlemi ve Z-düzlemi arasında haritalama, 3- Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin kararlılık analizi, 3-Geçici-hal ve sürekli-hal cevapları, 4- Köklerin yer eğrisi tasarımı, 5- Frekans cevabı tasarımı, 6- Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin analitik tasarımı, 7-Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin durum uzayı tasarımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Discrete-Time Control Systems Int ed.Ogata K.
Notlar
Discrete-Time Control Systems by Ogata K., Int ed.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerini klasik metotlarla tasarlar |
ÖÇ02 | S-düzlemi ve Z-düzlemi arasında haritalamayı öğrenir |
ÖÇ03 | Geçici-hal ve sürekli-hal cevaplarını hesaplar ve benzetimini yapar |
ÖÇ04 | Sayısal kontrolörleri klasik ve modern yöntemlerle tasarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde Bilgisayar Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını Bilgisayar Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin klasik metotlarla tasarımına giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin klasik metotlarla tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | S-düzlemi ve Z-düzlemi arasında haritalamaya griş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | S-düzlemi ve Z-düzlemi arasında haritalama | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin kararlılık analizine giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin kararlılık analizi | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Geçici-hal ve sürekli-hal cevapları | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders notları ve ders kitabına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Köklerin yer eğrisi tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Frekans cevabı tasarımına giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Frekans cevabı tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin analitik tasarımına giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin analitik tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
14 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin durum uzayı tasarımına giriş | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Ayrık zamanlı kontrol sistemlerinin durum uzayı tasarımı | Ders notunun ilgili bölümünü okumak | Öğretim Yöntemleri: Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ders kitabına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ders kitabına çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |