Genel Bilgi
Kod | SÖ1707 |
Ad | Harmanlanmış Öğrenme Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ALPER YONTAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, harmanlanmış öğrenmenin teorik temellerinin kavranması, harmanlanmış öğrenme süreçlerinin nasıl planlanacağı ve uygulanacağı hakkında deneyim kazanılmasıdır.
Dersin İçeriği
Harmanlanmış öğrenme ile ilgili temel kavramlar, Harmanlanmış öğrenmenin tarihsel gelişimi, Harmanlanmış öğrenmenin bileşenleri, Harmanlanmış öğrenmenin avantaj ve dezavantajları ele alınacak, Harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğretim tasarlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bersin, J. (2004). The blended learning book: Best practices, proven methodologies, and lessons learned. John Wiley & Sons. Gülbahar Güven, Y., Kalelioğlu, F., & Afacan Adanır, G., (2020). Harmanlanmış Öğrenme. Ankara: Pegem Akademi.
Notlar
Akkoyunlu, B. ve Yilmaz-Soylu, M. (2008). A study of student's perceptions in a blended learning environment based on different learning styles. Educational Technology & Society, 11(1), 183-193. Aygün, M., (2011). Algo–heuristik kurama dayalı harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencilerin sunum hazırlama becerilerine, bilgisayara karşı tutumlarına ve bilişim teknolojileri dersine güdülenme düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Ahi Evran Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kırşehir. Bağcı, H. ve Yalın, H. İ. (2018). Harmanlanmış öğrenme ortamında denetim odağına göre uyarlanmış 5E öğrenme modelinin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 11 (3). Balaman, F. ve Tüysüz, C. (2011). Harmanlanmış öğrenme modelinin 7. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersindeki başarılarına, tutumlarına ve motivasyonlarına etkisinin incelenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 2 (4): 75-90. Batdı, V. (2014). Harmanlanmış öğrenme ortamlarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi: bir meta-analiz çalışması. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12 (1). Caner, M. (2009). A Study On Blended Learning Model For Teaching Practice Course in Pre-Service English Language Teacher Training Program. Anadolu University Institute of Education Science, Eskişehir. Carmen, J. M. (2002). Blended learning design: Five key ingredients, Retrieved September, 2014 from http://www.agilantlearning.com/pdf/Blended%20Learning%20Design.pdf. Ceylan, V. K. (2015). Harmanlanmış öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi. Yüsek lisans tezi. Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın. Chew, E. (2009). A blended learning model in higher education: A comparative study of blended learning in UK and Malaysia. (Doctoral dissertation, University of Glamorgan). Çırak Kurt, S., Yıldırım, İ., & Cücük, E. (2018). Harmanlanmış öğrenmenin akademik başarı üzerine etkisi: Bir meta-analiz çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33(3), 776-802. Dikmenli, Y. (2013). Sanal sınıf uygulaması ve harmanlanmış öğrenme ortamlarının coğrafya dersi başarısı ile derse yönelik tutuma etkisi ve öğrenci görüşleri. Doktora tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Dikmenli, Y. ve Ünaldı, Ü. E. (2013). Harmanlanmış öğrenme ve sanal sınıfa dönük öğrenci görüşleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (2), 326-347.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Harmanlanmış öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Harmanlanmış öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklar. |
ÖÇ03 | Harmanlanmış öğrenmenin bileşenlerine örnekler verir. |
ÖÇ04 | Harmanlanmış öğrenmenin avantaj ve dezavantajlarını değerlendirir. |
ÖÇ05 | Harmanlanmış öğrenme ortamlarında öğretim tasarlar. |
ÖÇ06 | Harmanlanmış öğrenme ortamlarında değerlendirme yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin, kaynakların, izlenecek strateji, yöntem ve tekniklerin tanıtımı | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Harmanlanmış Öğrenmenin Kuramsal Temelleri | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Harmanlanmış Öğrenmenin Tarihsel Gelişimi | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Harmanlanmış Öğrenme Bileşenleri | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Harmanlanmış Öğrenme Ortamları | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Harmanlanmış Öğrenmenin Avantajları | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Harmanlanmış Öğrenmenin Dezavantajları | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Uygulama Araçları | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Materyal Hazırlama | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarına Uygun İzlence Hazırlama | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Harmanlanmış Öğrenme Ortamlarında Güncel Yöntem ve Teknikler | Konuya ilişkin akademik okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Etkinlik örneklerinin incelenmesi | Etkinlik oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Etkinlik örneklerinin incelenmesi (Devamı) | Etkinlik oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 75 | 75 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |