Genel Bilgi
Kod | SÖ1829 |
Ad | İlkokulda Matematiksel Modelleme |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KAMURAN TARIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
dersin amacı ilkokulda matematiksel modelleme ile ilgili teorik ve uygulama çalışmalarını irdelemek ve öğrencilerin kendi matematiksel modelleme uygulamalarını tasarlamalarını ortaya koymasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Modelleme, Matematiksel modelleme, Modelleme perspektifleri, Matematiksel modelleme uygulamaları, matematiksel modelleme uygulamalarının tasarlanması, matematiksel modelleme tasarımlarının değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Güzel, E. B, Doğan, F. ve Çelik, A. Ö. (2022) Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış. PEGEM AKADEMİ YAYINCILIK
Notlar
Bukova Güzel, Tekin Dede, Hıdıroğlu, Kula Ünver & Özaltun Çelik (2018). Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme Araştırmacılar, Eğitimciler ve Öğrenciler İçin. Ankara: Pegem Akademi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematiksel modelleme yaklaşımlarını açıklar. |
ÖÇ02 | İlkokulda matematiksel modelleme için yaklaşımları açıklar. |
ÖÇ03 | İlkokulda matematiksel modelleme için bir öğretim çerçevesindeki ilkeleri açıklar. |
ÖÇ04 | İlkokulda matematiksel modellemede öğretmenin rolünü açıklar |
ÖÇ05 | İlkokulda matematiksel modellemede öğrencinin rolünü açıklar |
ÖÇ06 | İlkokulda bir matematiksel modelleme etkinliği tasarlar. |
ÖÇ07 | İlkokulda bir matematiksel modelleme etkinliği uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders akışının verilmesi | hazrılığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Matematiksel Model ve Matematiksel Modelleme kavramlarına ilişkin bilgi verilmesi. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Matematiksel Modelleme Perspektifleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çeşitli matematiksel modelleme süreçleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Son yıllarda yapılan matematik eğitimine ilişkin yurt içi dışında yapılan makalelerin taranması ve sınıflandırılması | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Makalelerin okunması ve değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Son yıllarda yapılan matematik eğitimine ilişkin uluslararası yapılan makalelerin taranması, sınıflandırılması ve değerlendirilmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yurt içi ve yurt dışı çalışmaların profilinin belirlenmesi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Matematiksel modelleme yeterliklerine ilişkin bilgi verilmesi. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Model Oluşturma Etkinlikleri hakkında bilgi verilmesi. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Model Oluşturma Etkinliklerinin prensipleri hakkında bilgi verilmesi. | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Model oluşturma etkinliklerinin uygulama süreci | Uygulamaların değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bilimsel makale yazma çalışmaları 1 | Çalışmaların değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bilimsel makale yazma çalışmaları 2 | Çalışmaların değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 10 | 140 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,60 | ||
AKTS | 8 AKTS |