Genel Bilgi
Kod | İM010 |
Ad | Hidrodinamik II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sınır tabakası içindeki laminer ve türbülanslı akım karakteristiklerini öğretmek, batmış cisimlere gelen kuvvetleri öğretmek, difüzyon ve dispersiyonu öğretmek, potensiyel akımı öğretmek ve sonlu farklar yöntemi ile diferansiyel denklemlerin çözümün öğretmek
Dersin İçeriği
Sınır tabakası teorisi, Laminer sınır tabakası, türbülanslı sınır tabakası, Karman integral Momentum Denklemi, İtki Kuvvetleri, Sınır tabakası ayrılması, Difüzyon, Dispersiyon, Türbülans difüzyonu, Konvektif dispersiyon, Potansiyel akım teorisi, Akım fonksiyonu, Akım Ağı, Serbest yüzeyli potansiyel akım, Potansiyel dalga teorisi, Küçük genlikli dalga teorisi, Bazı kısmi diferansiyel denklemlerin sonlu farklar yöntemi ile çözümü, Hidrolik benzerlik ve Modelleme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Sunular
Notlar
Akışkanlar Mekaniği- Salih Kırkgöz
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Batmış cisimlere gelen kuvvetleri hesaplama yeteneğini kazanır. |
ÖÇ02 | Batmış cisimlerin etrafındaki akış yapısını belirler |
ÖÇ03 | Diferansiyel denklemleri sonlu farklar yöntemi ile çözer |
ÖÇ04 | Reynolds ortalamalı hareket denklemlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Navier Stokes denklemlerini öğrenir |
ÖÇ06 | Difüzyon ve dispersion kavramlarını öğrenir |
ÖÇ07 | İnşaat Mühendisliği uygulamalarında, akışkanların, özellikle suyun davranışını idare eden temel denklemlerin çıkarılması ve kullanılabilmesi yeteneğini kazanır. Temel denklemler kullanılarak, suyun, temas halinde olduğu yapılarla olan etkileşiminin anali |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sınır tabakası teorisi | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Laminer sınır tabakası | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Türbülanslı sınır tabakası, Karman integral Momentum Denklemi | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Batmış cisimlere gelen kuvvetler | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Sınır tabakası ayrılması | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Difüzyon | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dispersiyon | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türbülans difüzyonu | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Konvektif dispersiyon | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Potansiyel akım teorisi | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Akım fonksiyonu, Akım Ağı | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Serbest yüzeyli potansiyel akım, Potansiyel dalga teorisi, Küçük genlikli dalga teorisi | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Bazı kısmi diferansiyel denklemlerin sonlu farklar yöntemi ile çözümü | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hidrolik benzerlik ve Modelleme | Önceki dersin gözden geçirilmes | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersin gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |