İM020 Temellerin Analiz ve Tasarımı II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İM020
Ad Temellerin Analiz ve Tasarımı II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Mühendislerin kamu, konut ve endüstri binalarının temellerini, yönetmeliklere uygun olarak boyutlandırılmasını kavrar.

Dersin İçeriği

İleri Zemin incelemeleri, Yüzeysel temeller, Radye temel tasarımları, Derin temel tasarımları, Düşey yüklü kazıklı temeller, Grup kazıklar, Kazık yükleme deneyleri, Yanal yüklü kazıklar, Dayanma yapıları.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders Notları

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Zemin incelemelerini planlar.
ÖÇ02 Yüzeysel temel tasarlar ve yorumlar.
ÖÇ03 Yüzeysel temellerin taşıma gücünü hesaplar.
ÖÇ04 Yüzeysel temellerin oturmalarını hesaplar ve yorumlar.
ÖÇ05 Derin temellerin taşıma gücünü hesaplar.
ÖÇ06 Derin temellerin oturmalarını hesaplar ve yorumlar.
ÖÇ07 Dayanma yapıları esaslarını kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 4
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme becerilerine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temellerin ayırımı ve temel ortamları Bulunmamaktadır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Bina temellerine yönelik zemin incelemeleri Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 Yüzeysel temellerde taşıma gücünü teorileri: Terzaghi Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 Meyerhof, Brinch Hansen, Vesic taşıma gücü teorileri Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Taşıma gücünün arazi deneylerinden bulunması Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Kilde ve kumda temel boyutlandırma, yayılı temeller, zemin emniyet gerilmesi kavramı Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Yüzeysel temellerin oturma kriterine göre boyutlandırılması Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Önceki Derslerin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Yüzeysel temellerin oturması Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Derin temellerin sınıflandırılması Önceki Dersin Değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
11 Tekil kazığın kapasitesi ve oturması Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Kazık gruplarında kapasite, grup verimi ve kazık gruplarında oturma Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Kazık yükleme deneyleri ve yorumlamaları Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Kazıkların yanal yükler altında davranışı Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Kazıklı yayılı temeller ve kuyu temeller Önceki Dersin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki Derslerin Değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Önceki Derslerin Değerlendirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.05.2023 03:04