Genel Bilgi
Kod | İM0017 |
Ad | Çoklu Baraj Hazne Tasarımı ve Uygulamaları |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RECEP YURTAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin çok amaçlı çoklu hazne tasarımını öğrenmeleridir.
Dersin İçeriği
Baraj Hazneleri, Baraj Haznelerinin Sınıflandırılması, Baraj Haznesinin Kısımları, Aktif Hacim, Taşkın Kontrol Hacmi, Ölü Hacim, Hava Payı, Baraj Hazne Optimizasyonu, Çok Amaçlı Baraj Hazne Tasarımı, Çoklu Hazne Tasarımı, Çoklu Hazne Tasarımı Simulasyonu, Çoklu Hazne Tasarımı Optimizasyonu
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Sunular
Notlar
Baraj Planlama ve Tasarımı, Necati Ağıralioğlu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çoklu baraj hazne tasarımı ile ilgili temel kavramları ve tanımları öğrenme |
ÖÇ02 | Su kaynaklarının çeşitli sektörleri için taleplerini karşılayabilecek çoklu hazne plan ve tasarımı yapabilme |
ÖÇ03 | Su Kaynakları projelerinin farklı bileşenlerinin tasarımı için taşkın tahmin metotlarını öğrenme |
ÖÇ04 | Çoklu hazne tasarımı simulasyonu ve optimizasyonu yapabilme |
ÖÇ05 | Çoklu hazne tasarımı yazılımlarını kullanabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Kaynakları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çoklu baraj hazneleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Baraj Haznelerinin sınıflandırılması ve kısımları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aktif Hacim: Debi Gidiş Çizgisi Yöntemi, Toplam Hacimler Yöntemi, Ardışık Pik Algortimaları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Taşkın Kontrol Hacmi: Taşkın Tahmini | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Taşkın Kontrol Hacmi: Taşkın Öteleme | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Ölü Hacim | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hava Payı | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hazne Kapasitesi Belirlenmesi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Çok amaçlı çok hazneli sistemler | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Çoklu hazne simulasyonu | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çoklu hazne optimizasyonu | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çoklu hazne simulasyon ve optimizasyon yazılımları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çoklu hazne simulasyon ve optimizasyon yazılımları Uygulamaları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları (Proje) | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki ders tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 5 | 10 | 50 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |