Genel Bilgi
Kod | EMG26700 |
Ad | Üretim Yönetimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELÇUK ÇOLAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir üretim sisteminin tasarlanmasına ve planlanmasına yönelik bilgi donanımını öğrenciye sağlama
Dersin İçeriği
Bu derste, üretim kavramı üzerinde durularak üretim sisteminin ve süreçlerinin öğrenciler tarafından kavranabilmesi için gerekli bilgiler verilerek teknikler öğretilecektir
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yoktur
Kaynaklar
Operations Management, William Stevenson, McGraw-Hill, International Edition
Notlar
Üretim Yönetimi, Bülent Kobu, Beta Basım Yayım, Operations Management, Jay Heizer and Barry Render, Pearson, 11th Edition
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üretim süreçlerinin tasarım, planlama ve kontrol adımlarına ait problemleri çözer |
ÖÇ02 | Üretim süreçleri ile alakalı temel kavramlar ve matematiksel teknikleri bilir |
ÖÇ03 | Kaynak planlama, talep tahmini, üretim planlama, ana üretim çizelgeleri, malzeme gereksinim planlaması, kapasite planlama gibi güncel üretim prensiplerini bilir |
ÖÇ04 | Üretilecek mal ve hizmetler için hangi tür girdilere ihtiyaç duyulacağını belirler |
ÖÇ05 | Üretilecek mal ve hizmetler için kullanılacak girdilerin kullanım düzeylerini hesaplar ve uygun ürün/hizmet kombinasyonlarına karar verir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme temel fonksiyonlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminin temel kuram ve modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini tanımlama. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde kullanılan modelleri uygulama. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme yönetiminde uygulanan modellerin farklı sektörler açısından sonuçlarını değerlendirme. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç ve dış çevresel koşullardan ve değişimlerden kaynaklanan işletme sorunlarını tanımlayabilme. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik düşünme yetisi ile temel işletmecilik problemlerini çözebilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme problemlerinin çözümünde sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanarak en uygun sonuca ulaşabilme. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak, takım üyesi olarak etkin çalışma. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş yaşamında öğrenmenin sürekliliğinin bilincinde olarak güncel gelişmeleri izleyerek kendini geliştirme. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezleme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri ve yorumlarını sözlü ve yazılı olarak etkin biçimde sunma. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yazılı ve sözlü sunumlarda, işletme terminolojisinde yer alan terim ve kavramları etkin biçimde kullanma. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletme bilim dalında ve farklı mesleki alanlarda karşılaşılan etik ve yasal konulara uygun davranma. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptayarak çözümler önerme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Üretim, Üretim Yönetimi ve İlgili Kavramlar | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Üretim yöntemleri ve seçimi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Talep tahminleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yeni Ürün Tasarımı | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kapasite Planlama | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tesis Yeri Seçimi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karar Teorisi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava yönelik çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | İş Etüdü | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tesis İçi Yerleşim | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Stok Yönetimi | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Stok Yönetimi Yöntemleri | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Üretim Planlama | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yalın Üretim | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Çizelgeleme | Ders kitabından ilgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava yönelik çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |