Genel Bilgi
Kod | FEL727 |
Ad | Felsefe ve Edebiyat I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Felsefe ve edebiyat arasındaki ilişkileri incelemek. Edebiyat eserlerinde yer alan felsefi temaları araştırmak. Felsefe açısından edebiyatın değerlendirilmesi
Dersin İçeriği
Felsefe ve edebiyat ilişkileri konu alınacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Doğan Özlem, (2011). Şiir ve Hermeneutik, Notos Kitap. Nermi Uygur, (1999), İnsan Açısından Edebiyat, (İlk basım: 1969) İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Felsefe ve Edebiyat, Edit: Ali Osman Gündoğan-Mustafa Günay, 2013,
Notlar
Metin Toprak, (2003). Hermeneutik (Yorumbilgisi) ve Hermeneutik, Bulut Yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Felsefe ve edebiyat arasında ilişki kurar |
ÖÇ02 | Romanlarda felsefi ögeleri tespit eder |
ÖÇ03 | Şiir ve felsefe arasında ilişki kurar |
ÖÇ04 | Felsefe ve oyunlar arasında ilişki kurar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimindeki teorik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi içinde ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitiminde edinmiş olduğu bilgileri toplumsal sorunların çözümünde kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimi ile kazandığı teorik bilgileri yeni ortaya konulan sorunların çözümünde kullanır | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimindeki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı ulusal veya uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu eleştirel bir yaklaşımla tartışır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminde yabancı kaynakları okuyup anlayabilir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Felsefe grubu eğitiminin gerektirdiği bilimsel araştırma için kullanılabilecek düzeyde bilgisayar becerilerine sahiptir | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde farklı görüşlere açıktır | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi çerçevesinde ele aldığı konuya ilişkin gerçekleştirdiği çalışmayı etik değerleri gözeterek gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitiminde ele alınan konuyu dünya problemleri açısından değerlendirir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Felsefe-edebiyat ilişkileri | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Edebiyata felsefeyle bakmak | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Edebiyat ve hermeneutik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Varoluşçuluk ve edebiyat | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Romanlarda felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Romanlarda etik temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Romanlarda insan | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Tiyatroda felsefi tema ve problemler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Öykü ve hikayede felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Şiir ve felsefe | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Şiirde felsefi temalar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Şiirde zaman | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Felsefe öğretiminde edebiyattan yararlanma olanakları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Genel değerlendirme | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | sınav 1 | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | sınav 2 | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |