Genel Bilgi
Kod | MÜZ1729 |
Ad | Korrepetisyon II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Müzik Edebiyatının edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Konser dağarını oluşturan yapıtlardan seçilen eserlerin bir yarıyıl süresince müzik ve teknik öğeler de gözetilerek icra düzeyine getirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
W.A.Mozart, G.Verdi, G.Puccini arialar, F.Schubert, R.Schumann, J.Brahms liedler
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
ÖÇ02 | Eserleri teknik olarak ilk görüşte çalabilme yetisi kazanır. |
ÖÇ03 | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. |
ÖÇ04 | Piyano çalma becerisinin gelişimine katkı sağlar. |
ÖÇ05 | Deşifre ettiği eserin armonik yapısına ilk bakışta uyum sağlayabilme yetisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve tanıtımı,eser seçimi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
2 | Seçilen 9.liedin deşifresi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Seçilen 9.liedin çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Seçilen 10.liedin deşifresi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Seçilen 10. liedin çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Seçilen 11.liedin deşifresi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | Seçilen 11.liedin çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Seçilen 12. liedin deşifresi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Seçilen 12.liedin çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Seçilen 13.liedin deşifresi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Seçilen 13.liedin çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Seçilen 14.liedin deşifresi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Seçilen 14. liedin çalışılması | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Genel Tekrar | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |