IEMS700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEMS700
Ad Seminer
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN ALTAN ÇABUK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ekonometri alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama, yayınlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği

Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin analizi, bilgiyi raporlama ve sunum.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK)

Notlar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatürü tarar
ÖÇ02 Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder ve yorumlar ve rapor haline getirir
ÖÇ03 Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar
ÖÇ04 Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
ÖÇ05 Bir problemi Ekonometrik olarak analiz eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları açıklar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında sahip olduğu bilgiler arasındaki ilişkileri açıklar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında sahip olduğu bilgilerin İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlere nasıl uygulanacağını açıklar 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere yeni yaklaşım ve yöntemler arar
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar/analiz eder
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması yöntemlerini kullanarak kurumların ihtiyaç duyduğu çözüm önerilerini getirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, bilimsel etik Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Konu araştırılması, yazım teknikleri hakkında bilgi-2 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Kaynak tarama 1 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Kaynak tarama2 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Kaynak tarama3 eçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Kaynak tarama4 eçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Kaynak tarama Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Sonuçların değerlendirilmesi DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
11 Sonuçların değerlendirilmesi(2. hafta) DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
12 Sonuçların değerlendirilmesi (3. hafta) DAY, R.A., 1996. Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? (Ankara:TUBİTAK) Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
13 Sonuçların rapor haline getirilmesi Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Sonuçların rapor haline getirilmesi -1. hafta Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi 2. hafta Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kuralları Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.08.2023 12:00