Genel Bilgi
Kod | ADE1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TAHİR BALCI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışmasının amacı, öğrenciye bağımsız araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorumlama, analiz etme ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. Öğrenilen teorik bilimsel çalışma yöntemleri çerçevesinde seçilen bir konuyu araştırmak ve sonuçlarını tutarlı bir şekilde ortaya koymaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği doktora konularıyla ilgili araştırma yapmak, kaynaklara ulaşmak ve bunları bilimsel temellere dayandırarak teze dönüştürmek
Dersin Ön Koşulu
Zorunlu dersler başta olmak üzere en az 21 kredilik dersten, seminerden ve yeterlik sınavından başarılı olmak.
Kaynaklar
Wie man eine akademische Dissertation schreibt, mit Beispielen für Vorschläge von Wissenschaftlern von Felix Ebidouwei Bomabebe | 2022
Notlar
Schneller, besser, kürzer: Professionell schreiben von Valentin Zahrnt | 2013
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanına ve tez konusuna hakim olur |
ÖÇ02 | Özgün bir çalışma gerçekleştirir |
ÖÇ03 | Kuramsal ya da yeni bilgiler edinir, edindiği bilgileri uygular. |
ÖÇ04 | alınan tez konusu ile ilgili araştırma yapmaya başlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeler. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olayları ve konuları bilimsel açıdan yorumlar, analiz eder ve yeni sentezlere ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getirir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi alanları arasında bilimsel bağlantı kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yabancı dil öğrenimi ve öğretimi alanında yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgi ve beceriyi ileri düzeyde derinleştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez yazmanın başka metinler yazmaktan farkı nedir | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Tez konusu nasıl seçilir | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hipotezler nasıl oluşturulur | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Tezin bölümleri | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | İçindekiler sayfasının oluşturulması | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Özet hazırlama | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Giriş bölümünde ne yer alır | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Tez izleme komitesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Ana bölüm nasıl olmalıdır | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sonuç bölümünün önemi ve şekli | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kaynakçanın önemi ve biçimi | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tez savunmasına hazırlık | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tez savunmasında dikkat edilecek hususlar | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hocaların sorabileceği sorular ve verilebilecek yanıtlar | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tezden makale çıkarma | Öğrenci, ihtiyaç duyduğu konularda araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tez savunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 105 | 5 | 525 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 612 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,48 | ||
AKTS | 24 AKTS |