Genel Bilgi
Kod | BİO646 |
Ad | İleri Tıbbi Gernetik |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Doktora öğrencilerinin insan genom projesi, yaşlanma genetiği, işitme, nöromüsküler hastalıkların genetiği ve apoptoz, kanser genetiğini, genetik tarama konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak ve bu konularda çalışma yapabilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Genom projesi, Genetik Tarama, Gelişim Genetiği, Cinsiyetin Genetik Kontrolü, İşitme Genetiği, Evrimsel genetik, Transgenetik, Nöromüsküler hastalığın genetiği, Immünogenetik, Yaşlanma genetiği, Kanser genetiği, Metabolik hastalıkların genetiği, Nutrigenetik, Apoptoz
Dersin Ön Koşulu
BİO 502 Temel Tıbbi Genetik Dersini almış olmak.
Kaynaklar
1) M. Connor & M. Ferguson-SmithEssential Medical Genetics. Fifth Edition. Blckwell Science. 2) Ricki Lewis. Human Genetics Concepts and Applications. 4th Editions
Notlar
1) M. Connor & M. Ferguson-SmithEssential Medical Genetics. Fifth Edition. Blckwell Science.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genom projeleri hakkında bilgi sahibi olmalı |
ÖÇ02 | Genetik tarama testleri hakkında bilgi sahibi olmalı |
ÖÇ03 | Gelişim genetiği hakkında bilgi sahibi olmalı |
ÖÇ04 | İşitme genetiği hakkında bilgi sahibi olmalı |
ÖÇ05 | Önemli nöromüsküler hastalıkların genetiğini bilmeli |
ÖÇ06 | Immünogenetiği bilmeli |
ÖÇ07 | Yaşlanma genetiği hakkında bilgi sahibi olmalı |
ÖÇ08 | Kanser genetiği bilmeli |
ÖÇ09 | Metabolik hastalıklar hakkında bilgi sahibi olmalı |
ÖÇ10 | Apoptoz (programlanmış hücre ölümü) bilmeli |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Klinik Bilimler tarafından istenen Tıbbi Genetik, Moleküler Genetik ve Sitogenetik analizleri yapabilmek ve yorumlayabilmek | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıklar konusunda bilgi sahibi olmak | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler Hücre Biyolojisi bilgisine sahip olmak | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Floresan in-situ hibridizasyon (FISH) tekniğini uygulayabilmek | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu ve PCR yapabilmek | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan (kan, amniyon sıvısı, koryonik villüs biyopsisi) hücre kültürü yapabilmek | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan kromozomlarını ayrı ayrı tanıyarak sitogenetik analizleri yapabilmek | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR yapabilmek ve sonuçları yorumlayabilmek | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıp Fakültelerinde okutulan Tıbbi Biyoloji ve Genetik Derslerini anlatacak bilgi ve beceriye sahip olmak | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir araştırma projesini yazıp uygulayabilecek bilgi birikimine sahip olmak | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonunda elde ettiği bilgileri toparlayarak kendi başına bir makaleyi yazabilmek | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyinde Tıbbi Biyoloji ve Genetik derslerinin laboratuvar derslerini organize edebilmek | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genom projesi | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
2 | Genetik Tarama | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Gelişim Genetiği | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Cinsiyetin Genetik Kontrolü | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İşitme Genetiği | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Evrimsel genetik | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Transgenetik | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Nöromüsküler hastalıkların genetiği | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Immünogenetik | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yaşlanma genetiği | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kanser genetiği | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Metabolik hastalıkların genetiği | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Nutrigenetik | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Apoptoz | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |