Genel Bilgi
Kod | TDE730 |
Ad | Tanzimat Döneminde Roman II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı birinci dönemdeki amaçların sürdürülüp geliştirilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Recaizade Mahmut Ekrem, Nabizade Nazım, Ahmet Midhat Efendi'nin eserlerinin analizidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman. Güzin Dino, Türk Romanının Doğuşu. Robert Finn, Türk Romanı. Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 3 cilt. Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman, 3 cilt. İsmail Parlatır vd, Tanzimat Edebiyatı. Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı.
Notlar
Mustafa Nihat Özön, Türkçede Roman. Güzin Dino, Türk Romanının Doğuşu. Robert Finn, Türk Romanı. Berna Moran, Türk Edebiyatına Eleştirel Bir Bakış 3 cilt. Cevdet Kudret, Türk Edebiyatında Hikaye ve Roman, 3 cilt. İsmail Parlatır vd, Tanzimat Edebiyatı. Orhan Okay, Batılılaşma Devri Türk Edebiyatı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tanzimat devri romanını tanır. |
ÖÇ02 | Tanzimat devrinden roman analizleri yapar. |
ÖÇ03 | Roman analizlerini sunar. |
ÖÇ04 | Tanzimat devri romanlarını tartışır. |
ÖÇ05 | Tanzimat romanının genel özelliklerini tanır. |
ÖÇ06 | Tanzimat romancılarının roman ile ilgili görüşlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Romanların özelliklerini saptar. |
ÖÇ08 | Romanların Tanzimat romanı içindeki yeri ve önemini belirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkolojiyle ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Recaizade Mahmet Ekrem, Araba Sevdası | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araba Sevdası | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Nabizade Nazım, Karabibik | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ahmet Midhat Efendi, Bahtiyarlık | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bahtiyarlık | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Felsefe-i Zenan I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Felsefe-i Zenan II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | A.Midhat Efendi, Fenni Bir Roman yahut Amerika Doktorları I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | A.Midhat Efendi, Fenni Bir Roman yahut Amerika Doktorları II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Uygulama I (Tanzimat Sanatçılarının romancılıkları üzerine değerlendirme I) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Uygulama II (Tanzimat Sanatçılarının romancılıkları üzerine değerlendirme II) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tanzimat Romanının özellikleri I | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tanzimat Romanının özellikleri II | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tanzimat Romanının özellikleri III | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |