Genel Bilgi
Kod | BİO715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin araştırmalarına veya tez projelerine yönelik olarak bilgi toplamasını, topladığı bilgilerin tartışılarak öğretim elemanlarının da desteğini alıp ilgili konularda daha detaylı bilgi sahibi olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Seminer konusunu belirleme, Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama, Literatür ve kitap bilgilerini derleme, Analiz ettiği bilgileri sistematik şekilde sınıflama, Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama, Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma,
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Prof.Dr. Halil Kasap, Prof.Dr. Mülkiye Kasap, Prof.Dr. Osman Demirhan, Prof.Dr. Davut Alptekin, Prof.Dr. H. Ümit Lüleyap, Prof.Dr. Ayfer Pazarbaşı, Prof.Dr. Ali İrfan Güzel. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Nobel Kitabevi, Genişletilmişl 3. Baskı. 2020.
Notlar
Öğretim üyesi ders notları ve slaytları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Herhangi bir konu hakkında araştırma yapmasını sağlamak. |
ÖÇ02 | Topladığı bilgileri topluluk önünde sunmasını sağlamak. |
ÖÇ03 | Araştırma yaptığı konuyu özümseyerek öğrenmek. |
ÖÇ04 | Topladığı bilgilerden yola çıkarak araştırma konusunu planlamak. |
ÖÇ05 | Araştıracağı konulara alt yapı oluşturmaktır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Canlının temel yapısını oluşturan hücre ve organellerinin yapısını ve fonksiyonlarını kavramak | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını tanımak | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik materyalin yapısını incelemek | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri tanımak | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genlerin yapısını bilmek | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kromozom ve gen mutasyonlarını tanımlamak | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) sınıflandırmak | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri kullanmak | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otozomal ve cinsiyet kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini açıklayabilmek | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Her türlü dokudan DNA izolasyonu yapmak | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | PCR hazırlamak | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapmak ve sonuçları analiz etmek | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde ettiği DNA'yı spektrofotometrede ölçebilmek | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | QF-PCR tekniğini uygulamak ve sonuçları analiz etmek | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapmak, kromozom preparatını elde etmek | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini incelemek, insan kromozomlarının tamamını tanımak ve analiz etmek | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir makaleyi yorumlamak ve makale nasıl yazılır kavramak |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seminer konusunu belirleme | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-I. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-II. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Tartışma |
4 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-III. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-IV. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-V. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplamaVI. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sunum provası | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VII. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Konu ile ilgili son literatür bilgilerini toplama-VIII. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme-I. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme-II. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme-III. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Literatür ve kitap bilgilerini derleme-IV. | Alanı ile ilgili bilgileri tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Topladığı bilgileri sunum tekniklerine göre hazırlama | Seminer örneklerini inceleme | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bilgileri dinleyicilere etkili şekilde aktarma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 2 | 25 | 50 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 15 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |