Genel Bilgi
Kod | RES770 |
Ad | Dijital Sanat II |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SONER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dijital tekniklerin çağdaş sanat ve sanatçılara sağladığı çeşitli olanakları tanımak; plastik sanatlarda bu olanakları kullanarak bireyin kendini sanatsal olarak ifade edebileceği yeni sanat ürünleri tasarlamak ve uygulamak.
Dersin İçeriği
Bu derste dijital tekniklerin çağdaş sanat ve sanatçılara sağladığı çeşitli olanaklar örneklerle tartışılmaktadır; plastik sanatlarda dijital teknikler kullanarak bireyin kendini sanatsal olarak ifade edebileceği yeni sanat ürünleri tasarlanmakta ve uygulama çalışmaları yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Avcı Tuğal, S. (2018). Oluşum sürecinde dijital sanat, İstanbul: Hayalperest Yayınevi.Antmen, A. (2008). 20. yüzyıl Batı sanatında akımlar, İstanbul: Sel Yayıncılık.Shanken, E. A. (2012). Sanat ve elektronik medya, İstanbul: Akbank Yayınları. Wands, B. (2006). Dijital çağın sanatı, İstanbul: Akbank Yayınları.
Notlar
Yazılı ve Görsel Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş Sanat Akımlarından Video Sanatını Bilir. |
ÖÇ02 | Video Sanatında Ön Çalışma Yöntemlerini (Senaryo, Storyboard vs.) Bilir. |
ÖÇ03 | Video ile Anlatım Yöntemlerini Bilir. |
ÖÇ04 | Dijital Ortamda Video Kurgu ve İşleme Tekniklerini Bilir. |
ÖÇ05 | Videonun Anlatım Olanaklarından Yararlanarak Sanat Ürünleri Ortaya Koyar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Video Sanatı | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
2 | Video Sanatı: Temel İlke ve Yöntemler | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Video Sanatı: Kurgu | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Video Sanatı: Senaryo Yazım İlkeleri | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Video Sanatı:Story Board | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Kamera Çekim Teknikleri | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Dijital Ortamda Video İşleme Teknikleri 1 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Dijital Ortamda Video İşleme Teknikleri 2 | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Video Sanatı: Proje Çalışmaları, Senaryo | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Video Sanatı: Proje Çalışmaları, Storyboard | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Video Sanatı: Proje Çalışmaları, Kamera Çekim Teknikleri | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Video Sanatı: Proje Çalışmaları, Sahne Tasarımı | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Video Sanatı: Proje Çalışmaları, Montaj | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Video Sanatı: Proje Çalışmaları, Kurgu | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı ve Görsel Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |