İÇM749 İç Mekan Tasarımında İleri Malzemeler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İÇM749
Ad İç Mekan Tasarımında İleri Malzemeler
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bir bütün olarak yapıda ve iç mekan tasarımında ana belirleyici unsur olan malzeme kavramının teknoloji- malzeme ilişkisi açısından sorgulanması, yenilikçi malzeme yaklaşımlarının ve geleceğe dönük eğilimlerin iç mekan tasarımıyla ilişkisinin kurulması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yenilikçi malzeme sınıfında yer alan ileri malzeme türlerinin ve alt türlerinin araştırılması, fiziksel, mekanik ve estetik özelliklerinin kavranması ve mevcut iç mekan örnekleri üzerinden ileri malzeme kullanımının analiz edilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ven, Soldera, Theo van de, Armand Advanced Materials De Gruyter 2020 9783110537734 Patnaik, Amar Advanced Materials and Manufacturing Processes Taylor & Francis eBooks 2021 9780367553746

Notlar

Kolisnychenko, Stanislav Advanced Materials Research T. Tech Publications 2018 9783035735444


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İleri malzemeleri ana türlerine göre ayırt eder.
ÖÇ02 İç mekanda ileri malzemelerin kullanımını belirleyen etmen ve gereksinimleri açıklar.
ÖÇ03 İç mekanda kullanılan ileri malzeme türlerini açıklar.
ÖÇ04 Geleneksel yapı malzemelerinin ileri malzemeler ile ilişkisini kavrar.
ÖÇ05 İleri malzemelerin mimari ve iç mimariye olan etkilerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, iç mimari tasarım alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgi ve becerileri kullanabilme, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme, geliştirebilme ve derinleştirebilme ve alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrayabilme, iç mimari tasarım alanından edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme ve özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme . 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme, iç mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve liderlik yapabilme.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme .
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme; strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme .
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ile ilişkili olan güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, İç mimari tasarımın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak, kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme ve bir yabancı dili ileri düzeyde kullanarak iletişim kurma.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilme, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünebilme becerisine sahip olma 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarım sürecinde estetik ve teknik gerekleri karşılayabilme becerisine sahip olma 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ölçek ve gereksinimleri doğrultusunda insan-mekan ilişkisini anlama
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi seçebilme, analiz edebilme ve deneysel tasarımlarla bilgiyi üretebilme
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tek başına bağımsız olarak ve grup içinde uyumlu olarak tasarım yapabilme yetkinliği
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım süreçlerinde ilgili bilgileri elde etme, değerlendirme, kayıt etme ve uygulama
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve uluslar arası iç mekan ve mobilya tarihi temel bilgilerini açıklayabilme ve yorumlayabilme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mekan tasarımında, yapı bilgisi, yapı içi konstrüksiyon, yapım teknikleri ve malzeme ile ilgili yeterli bilgiye sahip olma 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve açıklayabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İleri malzemeler ile ilgili temel kavramlar, Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Şekil hafızalı malzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Piezoelektrik malzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Nanomalzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Manyetostriktif malzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Kromojenik malzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Süper alaşımlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kendini onaran malzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kendini temizleyen malzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Biyomateryaller Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Gelişmiş yarı iletken/iletken malzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Yüksek entropili malzemeler Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Akıllı Akışkanlar Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Mimari tasarımında ileri malzemelerin kullanım örnekleri Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.08.2023 12:15