SD0325 Toplumsal Cinsiyet ve Yaratıcı Drama

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0325
Ad Toplumsal Cinsiyet ve Yaratıcı Drama
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL


Dersin Amacı

Bu ders, tüm öğrencilere açık olmakla birlikte öğrencileri, toplumsal cinsiyet çalışmaları alanındaki temel kavramların başlangıç düzeyinde atölye çalışmalarıyla verilmesini sağlamaktadır. Ayrıca kadın ve erkeğin günümüzde toplum içerisindeki sosyo-kültürel konumu irdelenerek eşitlik, adalet ve haklar açısından farkındalık oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders, tüm öğrencilerde toplumsal cinsiyet eşitsizliğine farkındalık oluşturmak, toplumsal cinsiyet eşitliğini geliştirmek ve bunları yaparken yaratıcı drama yöntemini kullanmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda ders, toplumsal cinsiyet kavramı, günümüz ailesine ilişkin önemli sorunlar, eş arama, cinsiyetler arası ilişkiler, boşanma, aile içi şiddet, kadınlar ve erkeklerin gündelik hayatlarında var olan çeşitli eşitsizlikler, kırsal yaşam ve kentsel yaşam alanlarıyla ilgili atölye çalışmaları içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

AÖF ders notları

Notlar

-


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarını ayırt eder
ÖÇ02 Cinsiyet rollerinin toplumsal yapı içinde nasıl öğrenildiğini açıklar
ÖÇ03 Cinsiyet rollerinin aktarımı ile ataerkillik arasında neden sonuç ilişkisi kurar


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 toplumsal cinsiyet kavramlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 toplumsal cinsiyet kavramlar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 yaratıcı drama temel bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 yaratıcı drama temel bilgiler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Toplumsal cinsiyet ve şiddet konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama
6 toplumsal cinsiyet ve şiddet konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
7 toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık doğaçlama yazma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Toplumsalcinsiyete dayalıayrımcılık doğaçlama yazma Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
10 Atasözlerinde cinsiyet algısı atasözü araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması
11 atasözlerinde cinsiyet algısı atasözü araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösteri
12 Doğaçlama doğaçlama-rol oynama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Gösteri
13 doğaçlama doğaçlama-rol oynama Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Gösteri
14 Plan hazırlama ve sunma plan inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması
15 plan hazırlama ve sunma plan inceleme Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösteri, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 1 15
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 4 4 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 69
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,76
AKTS 3 AKTS