Genel Bilgi
Kod | ST0024 |
Ad | Sucul Ekonomik Omurgasızlar |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Denizel ortamda yaşayan ekonomik omurgasız canlıların sistematik, biyo-ekolojik ve ekonomik özelliklerinin kavranmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Hayvan sistematiğinin başlıca özellikleri; denizel omurgasız hayvanların biyolojik, sistematik ve ekolojik özellikleri; Protozoa'dan başlayarak Echinodermata'ya kadar olan omurgasız gruplardan özellikle ekonomik öneme sahip türlerin genel özellikleriyle ekonomiye olan katkılarının anlatılması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ergen, Z. Sucul Omurgasızlar Laboratur Notları, 40 s. Atatür, K. M., Budak, A. & Göçmen, B., 2003. Omurgasızlar Biyolojisi,EgeÜniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No: 187. Bornova-İzmir. 501s
Notlar
Demirsoy, A., 1998. Yaşamın Temel Kuralları (Omurgasızlar), Cilt 2, Kısım 1, Metaksan A. Ş. Ankara. 1210 sayfa.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Knidlilerin (Cnidaria) ve Taraklıların (Ctenophora) biyo-ekolojik özellikleri ,taksonomisi ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar |
ÖÇ02 | Denizel kurtların ve sülüklerin (Platyhelminthes, Aschelminthes, Annelida) biyo-ekolojik özelliklerini , taksonomisini açıklayabilme ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar |
ÖÇ03 | Denizel eklembacaklıların (Arthropoda) biyo-ekolojik özellikleri , taksonomisi ve ekonomik öneme sahip olanları bilir |
ÖÇ04 | Yumuşakcaların (Mollusca) biyo-ekolojik özelliklerini , taksonomisini anlatır ve ekonomik öneme sahip olanları ifade eder |
ÖÇ05 | Derisidikenlilerin (Echinodermata) biyo-ekolojik özelliklerini, taksonomisini açıklar ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar |
ÖÇ06 | Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojileri, taksonomisi ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar |
ÖÇ07 | Süngerlerin (Porifera) biyo-ekolojileri, taksonomisini bilir ve ekonomik öneme sahip olanları hakkında yorum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türün tanımı, hayvan sistematiğinin tarihçesi ve prensipleri | Mikroskobun, binokülerin tanıtılması ve sistematik hakkında bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Tek hücreli canlıların (Protozoa) biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Süngerlerin (Porifera) genel özellikleri ,sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Knidlilerin (Cnidaria) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yassı Kurtların (Platyhelminthes) , Yuvarlak Kurtların (Aschelminthes) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Halkalı Kurtların (Annelida) genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-1 | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-2 | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Crustacea sınıfının sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar-3 | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Mollusca’nın genel özellikleri; Gastropoda’nın biyoekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Scaphopoda ve Bivalvia’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Cephalopoda’nın genel özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma, powerpoint sunu hazırlama, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Echinodermata’nın genel özellikleri; Echinoidea ve Asteroidea’nın biyo-ekolojik özellikleri , sistematiği ve ekonomik öneme sahip olanlar | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |