FDB1724 Kültür Sosyolojisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1724
Ad Kültür Sosyolojisi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı; öğrencilere, kültür sosyolojisi hakkında detaylı bilgi vermek, kültürlerarası farklılık, kültür ve gelenek gibi konularda öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında kültüre antropolojik yaklaşım, kültür ve gelenek, kültür ve toplum konuları işlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Lisanüstü programında kayıtlı öğrenci olmak

Kaynaklar

The Blackwell Companion to the Sociology of Culture Edited by Mark D. Jacobs and Nancy Weiss Hanrahan, Blackwell Publishing, 2005.

Notlar

Alver, K. ve Doğan, N. (2018). Kültür Sosyolojisi. İstanbul: Çizgi Kitabevi. Mannheim, K. (2017). Kültür Sosyolojisi. Ankara: Pinhan Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kültür sosyolojisinin temel sorunlarını gerektiği şekilde kavrama ve bu sorunları sosyolojik açılardan irdeleyebilme ve gerekli kaynakları tanıma ve anlama yeteneği kazanır.
ÖÇ02 Kültür Sosyolojisinin konusunu, alanını, yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü tanır.
ÖÇ03 Kültür Sosyolojisinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Kültür Sosyolojisinin gelişim sürecini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Metod ve Teori Problemleri, Yapı, Kültür ve Aktör Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Kültür ve Bilgi; Fark ve Kültürel Sistemler: Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Global Bilgi Toplumlarında Kültür: Bilgi Kültürleri ve Epistemik Kültürler Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Medya Kültürleri ve Halk Kültürü; Kültürel Bir Sistem Olarak Din, Teorik ve Empirik Gelişmeler Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Estetik Belirsizlik: yeni Bir kanon mu?; beğeninin Pragmatiği Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Gündelik hayat ve anlamın inşası, Müzik ve toplumsal deneyim, Tüketim kültürü Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Şöhret ve gündelik hayat; sınıfı ve kültürü yeniden düşünmek Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kimlik ve fark; sınıf ve kültürdeki yeni gelişmeler, cinsellik ve din Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Kolektif hafıza; Kültürel Konuların Gerekliliği Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Kültürel Dönüşten Sonra Irk, Kültür İnşası olarak Müzeler Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Kurumların kültürü, disiplin kültürü olarak meslekler Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 gündelik hayat ve yasallığın inşası Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Kültürün Özerkliği ve Küçük Şeylerin Politikası Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Kültürcü olmayan bir kültür sosyolojisine doğru; küreselleşen kapitalizm çağında sınıf ve statü Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 143
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,72
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.09.2023 10:36