FDB1721 Sosyal Hareketlilik Tabakalaşma ve Din

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1721
Ad Sosyal Hareketlilik Tabakalaşma ve Din
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, sosyal hareketlilik ve tabakalaşma ilişkisini dindarlık bağlamında incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu derste, Sosyal Hareketlilik ve Tabakalaşma kavramsal ve kuramsal çerçevede ele alındıktan sonra, atfedilen Statüden Edinilen Statüye Geçiş, Coğrafi Hareketlilik ve Statü Edinme, Sosyal Hareketlilik ve Aile Yapısı, Sosyal Ağlar (Network) ve Statü Elde Etme, Sosyal Hareketlilik ve Eğitimsel Kazanım, Sosyal Hareketlilik, Tabakalaşma ve Dindarlık, Dindarlık ve Toplumsal Bağlam, Coğrafi Hareketlilik ve Dindarlık, Sosyo-Ekonomik Statü ve Dindarlık, Din ve Sosyo-Ekonomik Başarı ve Din ve Eğitimsel Kazanım konuları ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Lisansüstü programında kayıtlı öğrenci olmak

Kaynaklar

Abdullah Özbolat, Statü ve Din, Göç ve Eğitim Yoluyla Statü Edinme ve Dindarlık, Karahan Kitabevi

Notlar

Sosyal Tabakalaşma ve Siyaset İlişkisi: Türkiye Örneği- Yasemin Ateş (Yüksek Lisans tezi) Sosyal Tabakalaşma ve Spor İlişkisi: İstanbul Örneği- Murat Yüksel (Doktora Tezi) Malatya'da Meslek Yapısı ve Sosyal Hareketlilik Malatya Merkez Uygulaması – Arif Çiçek (Doktora tezi) Toplumumuzda Eğitimin Dikey Sosyal Hareketliliğe Etkisi- Turhan Şengönül (Doktora tezi) Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Açıdan Nesiller Arası Sosyal Hareketlilik- (Doktora tezi) Sosyal Tabakalaşma Bağlamında Pierre Bourdieu'nün Kültürel Sermaye Kavramı- Ahmet Zeki Ünal (Doktora Tezi)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Din Sosyolojisinin konusunu, alanını, yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü tanır.
ÖÇ02 Din sosyolojisinin temel sorunlarını gerektiği şekilde kavrama ve bu sorunları sosyolojik açılardan irdeleyebilme ve gerekli kaynakları tanıma ve anlama yeteneği kazanır.
ÖÇ03 Din Sosyolojisinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ04 Din Sosyolojisi alanında bilimsel çalışma yapmak istediklerinde takip etmeleri gereken metodolojiyi öğrenmelerini sağlamak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kavramsal Çerçeve: Sosyal Tabakalaşma, Eşitsizlik, Sınıf, Statü ve Tabakalaşma Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Sosyal Hareketlilik ve Tabakalaşmaya Kuramsal Yaklaşım İşlevsel Tabakalaşma Kuramı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Karl Marxın Tabakalaşma Kuramı Weberin Tabakalaşma Kuramı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Gerhard Lenskinin Statü Tutarsızlığı Kuramı Pierre Bourdieu ve Sosyal Tabakalaşma Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Osmanlı Döneminde Sosyal Tabakalar Cumhuriyet Döneminde Sosyal Tabakalar Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sosyal Hareketlilik ve Tabakalaşma, Atfedilen Statüden Edinilen Statüye Geçiş Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Coğrafi Hareketlilik ve Statü Edinme Sosyal Hareketlilik ve Aile Yapısı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Sosyal Ağlar (Network) ve Statü Elde Etme, Sosyal Hareketlilik ve Eğitimsel Kazanım Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Sosyal Hareketlilik, Tabakalaşma Ve Dindarlık Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Dindarlık ve Toplumsal Bağlam Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 Coğrafi Hareketlilik ve Dindarlık Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Sosyo-Ekonomik Statü ve Dindarlık Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Din ve Sosyo-Ekonomik Başarı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Din ve Eğitimsel Kazanım Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.09.2023 10:35