FDB781 Din Sosyolojisinin Problemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB781
Ad Din Sosyolojisinin Problemleri
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN


Dersin Amacı / Hedefi

Din Sosyolojisinin geçmiş ve güncel problemleri hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Din Sosyolojisi disiplinin geçmiş ve güncel sorunlarını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Coşkun, A. (2022). Din Sosyolojisinin Problemleri. Önsöz Yayıncılık.

Notlar

Coşkun, A. (2022). Din Sosyolojisinin Problemleri. Önsöz Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Din sosyolojisinin doğuş süreci hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Din olgusuna dair sosyolojik açıklamalardan haberdar olur.
ÖÇ03 Din ile toplum arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ04 Dinin toplum üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ05 Dinin birey üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ06 Dinin sosyal kurumlar üzerindeki etkilerini açıklar.
ÖÇ07 Din ve toplum arasındaki ilişkiden kaynaklı doğabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ08 Din ve aile kurumu arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ09 Din ve sosyalleşme arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ10 Din ve çocuk olgusu arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ11 Din ve şiddet arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ12 Din ve küreselleşme arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ13 Din ve göç arasındaki ilişkiyi açıklar.
ÖÇ14 Din ve kadın ilişkisini açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sosyolojinin doğuş süreci. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Din sosyolojisinin doğuş süreci. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Din ve toplum. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Din ve birey. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Din, toplum ve birey. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Sosyal kurumlar. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Dinin sosyal kurumlar üzerindeki etkileri. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar İlgili Kaynakları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Din ve aile. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Din ve kadın. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Din ve sosyalleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Din ve çocuk. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Din ve şiddet. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım
14 Din ve küreselleşme. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
15 Din ve göç. İlgili Kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Kaynakları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili Kaynakları Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.09.2023 10:33