Genel Bilgi
Kod | FDB781 |
Ad | Din Sosyolojisinin Problemleri |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Din Sosyolojisinin geçmiş ve güncel problemleri hakkında bilgi vermek.
Dersin İçeriği
Din Sosyolojisi disiplinin geçmiş ve güncel sorunlarını kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Coşkun, A. (2022). Din Sosyolojisinin Problemleri. Önsöz Yayıncılık.
Notlar
Coşkun, A. (2022). Din Sosyolojisinin Problemleri. Önsöz Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din sosyolojisinin doğuş süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Din olgusuna dair sosyolojik açıklamalardan haberdar olur. |
ÖÇ03 | Din ile toplum arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ04 | Dinin toplum üzerindeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ05 | Dinin birey üzerindeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ06 | Dinin sosyal kurumlar üzerindeki etkilerini açıklar. |
ÖÇ07 | Din ve toplum arasındaki ilişkiden kaynaklı doğabilecek sorunlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Din ve aile kurumu arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ09 | Din ve sosyalleşme arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ10 | Din ve çocuk olgusu arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ11 | Din ve şiddet arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ12 | Din ve küreselleşme arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ13 | Din ve göç arasındaki ilişkiyi açıklar. |
ÖÇ14 | Din ve kadın ilişkisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sosyolojinin doğuş süreci. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Din sosyolojisinin doğuş süreci. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Din ve toplum. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Din ve birey. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Din, toplum ve birey. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sosyal kurumlar. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Dinin sosyal kurumlar üzerindeki etkileri. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | İlgili Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Din ve aile. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Din ve kadın. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Din ve sosyalleşme. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Din ve çocuk. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Din ve şiddet. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım |
14 | Din ve küreselleşme. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Din ve göç. | İlgili Kaynakları Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili Kaynakları Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |