FDB705 Din Eğitimi Bilimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB705
Ad Din Eğitimi Bilimi
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK


Dersin Amacı / Hedefi

Din Eğitimi Bilimi hakkında kuramsal bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği

Din Eğitimi Biliminin bilimselleşme süreci ve Din Eğitimi Biliminin mahiyeti ile ilgili bilgiler verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Cemal Tosun, Din Eğitimi Bilimine Giriş, Pegem Akademi, Ankara 2017.

Notlar

Beyza Bilgin, Din Eğitimi Bilimi ve Din Eğitimi, Gün Yayıncılık, Ankara 2001. Kerim Yavuz, Günümüzde Din Eğitimi, Çukurova Üniversitesi Yayınları, Adana 1997.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Din Eğitimi Bilimi kavramını analiz eder.
ÖÇ02 Din Eğitimi Biliminin doğuşunu bilir.
ÖÇ03 Din Eğitimi Biliminin amacını kavrar.
ÖÇ04 Din Eğitimi Biliminin alanını ve görevlerini değerlendirir.
ÖÇ05 Din Eğitimi Biliminin araştırma yöntemlerini bilimsel çalışmalara uygular.
ÖÇ06 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımları analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 2
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. 3
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Din eğitimi bilimi kavramının analizi Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Din eğitimi, din öğretimi, örgün, yaygın din eğitimi kavramlarının analizi Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Din eğitimi biliminin doğuşu Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Din eğitimi biliminin amacı, alanı Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Din eğitimi bilimin görevleri ve dili Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Din eğitimi biliminin araştırma yöntemleri Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
7 Din eğitimi biliminin bilimler arasındaki konumu Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders kitabı ve önerilen kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Din eğitimi biliminin uluslararası düzeyde bilimselleşmesi I Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Din eğitimi biliminin uluslararası düzeyde bilimselleşmesi II Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Türkiyede din eğitimi biliminin bilimselleşme süreci Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar I Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar II Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar III Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
15 Din Eğitimi Bilimine temel yaklaşımlar IV Ders kitabı ve önerilen kaynaklardan ilgili kısımların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı ve önerilen kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders kitabı ve önerilen kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.09.2023 10:30