Genel Bilgi
Kod | FDB721 |
Ad | Psikolojik Akımlar Açısından Din |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencinin psikoloji biliminin tarihi seyri esnasında ortaya çıkan değişik akımların dine nasıl yaklaştıklarını ve nasıl değerlendirdiklerini algılamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Psikoloji Biliminin Ortaya Çıkışı ve Doğası, Psikoloji Üzerindeki Felsefi ve Fizyolojik Etkiler, yapısalcılık, işlevselcilik, uygulamalı psikoloji, davranışçılık, Gestalt, psikanaliz, hümanist ve bilişsel psikoloji gibi temel akımların din psikolojisi ile ilişkileri gibi konuları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşul yok
Kaynaklar
9 Din Kuramı, Daniel L Pals, (Çeviri Editörleri: Mustafa Ulu ve Özcan Akdağ). 2019. Kimlik Yayınları
Notlar
İnsan ve Davranışı, Doğan Cücelooğu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Modern psikoloji ve psikoloji ekollerinin tarihini tanıma |
ÖÇ02 | Psikolojik akımların ortaya çıkış sürecini neden sonuç bağlamında yorumlayabilme |
ÖÇ03 | Psikoloji ve psikolojik akımların diğer ilimlerle olan karşılıklı etkileşimini din bağlamında yorumlayabilme |
ÖÇ04 | Din psikolojisinin psikoloji ve din bilimleri arasında yerin belirleyebilme, |
ÖÇ05 | genel psikoloji, şahsiyet psikolojisi, gelişim psikolojisi, (çocukluk, gençlik, yaşlılık), deneysel psikoloji ile din psikolojisi ilişkisini kurabilme, |
ÖÇ06 | Sosyal psikoloji, bireysel psikoloji, eğitim psikolojisi, psikanaliz, kültür psikolojisi, uluslar psikolojisi, sanat psikolojisi, zihniyet psikolojisi ve din psikolojisi ilişkisi hakkında fikir sahibi olma. |
ÖÇ07 | Dini bakımdan ferdi farklar yada şahsiyet psikolojisi hakkında yorum yapabilecek |
ÖÇ08 | Dini gelişim psikolojisi, deneysel din psikolojisi, din pratikler psikolojisi, bireysel din psikolojisi ve pedagojik din psikolojisini analiz edebilecek |
ÖÇ09 | Psikanalitik din psikolojisi, psikoterapik ve psikopatolojik din psikolojisi inceleyebilecektir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir bilim olarak psikoloji | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Psikoloji Biliminin Ortaya Çıkışı ve Doğası | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Psikoloji Üzerindeki Felsefi ve Fizyolojik Etkiler | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel Psikolojik Akımlar | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yapısalcılık ve Din Psikolojisi İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İşlevselcilik ve Din Psikolojisi İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Uygulamalı Psikoloji ve Din Psikolojisi İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Davranışçılık ve Din Psikolojisi İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Davranışlarda Din | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gestalt Psikolojisi ve Din Psikolojisi İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Psikanaliz ve Din Psikolojisi İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hümanist Psikoloji ve Din Psikolojisi İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bilişsel Psikoloji ve Din Psikolojisi İlişkisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Bilişsel Psikoloji ve Din Psikolojisi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |