Genel Bilgi
Kod | FDB840 |
Ad | Eğitim Felsefesi ve Din Eğitimi Bilimi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitim felsefesi akımlarının din ve eğitim anlayışlarını karşılaştırmaları olarak inceleyerek bunun din eğitimi alanına etkisini incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu ders, din, eğitim ve felsefenin birbirini nasıl etkilediğini ve bu etkileşimin din eğitimi faaliyetlerine nasıl yansıdığını ele almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Ergün, M. (2011). Eğitim felsefesi. (3. Baskı). Ankara: Pegem Yayıncılık. Sönmez, V. (2011). Eğitim felsefesi. (10. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık. Guttek, G. L. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Çev: Nesrin Kale. Pegem, Ankara.
Notlar
Tosun, C. (2012). Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara: Pegem.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din, felsefe ve eğitim kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder. |
ÖÇ02 | Din eğitiminin doğası, işlevi, amaçları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik ve pedagojik temellerini kavrar. |
ÖÇ04 | Eğitim felsefesi yaklaşımlarını bilir. |
ÖÇ05 | Eğitim felsefesi yaklaşımlarından hareketle kendisine ait din eğitimi yaklaşımı oluşturur. |
ÖÇ06 | Din eğitiminin güncel problemlerine çözüm arayışı geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 2 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din Eğitimi Felsefesinin Tanımı, Kapsamı ve Önemi | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Din Eğitimi Felsefesinin Temel Kavramları: Din, Eğitim, Felsefe | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Din Eğitimi Felsefesinin Tarihsel Gelişimi: Antik Çağdan Günümüze Din Eğitiminin Felsefi Temelleri | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: İdealizm. | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: Realizm | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: Pragmatizm | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: Naturalizm | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Eğitim Felsefesinin Temel Yaklaşımları ve Din Eğitimi: Yeniden Kurmacılık | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Din Eğitimi Felsefesinin Güncel Konuları: Din Eğitiminin Amaçları, İçerikleri, Yöntemleri ve Değerlendirilmesi | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Din Eğitiminin Çağdaş Sorunları: Din Eğitiminin Laiklik, Demokrasi, İnsan Hakları, Çoğulculuk, Barış vb. ile İlişkisi | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Din Eğitiminin Geleceği: Din Eğitiminin Yeni Paradigmaları, Trendleri ve Vizyonları | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Örgün Din Eğitimi Programlarının Eğitim Felsefesi Açısından İncelenmesi | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Yaygın Din Eğitimi Programlarının Eğitim Felsefesi Açısından İncelenmesi | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Cevizci, Ahmet. (2011). Eğitim felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. Noddings Nel, Eğitim Felsefesi, Çev. Raşit Çelik, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2016. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |