Genel Bilgi
Kod | SD0471 |
Ad | Jeolojik Miras |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ATİKE NAZİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ATİKE NAZİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ATİKE NAZİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Jeolojik Miras olarak kabul edilen doğal güzelliklerimizin (fosiller, mineraller, süstaşları, madenler, obruklar, kumullar, mağaralar, volkanlar ve benzeri) korunmasını sağlamak ve onları gelecek kuşaklara aktarmak için öğrencilerimizi bilinçlendirmek, Jeolojide yeni olan jeolojik miras, jeoturizm ve jeopark alanları kavramlarını ve Türkiye'nin sahip olduğu Doğal Anıt Nitelikli Jeolojik Oluşumları tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Jeolojik Miras Kavramı, Jeolojik Miras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar, Jeolojik Miras listeleri, korunması ve önemi, Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi, Türkiyenin jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi, jeopark alanları.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
https://www.jmo.org.tr/resimler/ekler/1fb2a2a78621fd7_ek.pdf
Notlar
http://www.jemirko.org.tr/ Milli Parklar Kanunu http://www.mta.gov.tr/v2.0/birimler/jeolojik_miras/index.php MİLLİ PARKLAR KANUNU 23 Mart 2012 CUMA Resmî Gazete Sayı : 28242; Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: KORUNAN ALANLARDA YAPILACAK PLANLARA DAİR YÖNETMELİK 19 Şubat 2013 SALI Resmî Gazete Sayı : 28564 Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: KORUNAN ALANLARIN TESPİT, TESCİL VE ONAYINA İLİŞKİN USUL VE ESASLARA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK www.globalgeopark.org www.geoparks.net
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Jeoturizm, jeopark ve jeolojik miras kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Türkiyede ve Dünyada jeolojik miras çalışmalarını anlatır. |
ÖÇ03 | Doğada bulunan jeolojik yapıların farkındalığı açıklar. |
ÖÇ04 | Doğal varlıkların korunma yöntemlerini uygular. |
ÖÇ05 | Doğa tarihi müzelerinin kurulması ve yaygınlaştırılmasında aktif rol alır. |
ÖÇ06 | Türkiye'de şimdiye kadar Jeolojik Miras olarak kabul gören alanların artmasına katkı koyar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, dersle ilgili tanımlar, kavramlar | Kaynakları gözden geçirme | |
2 | JeolojikMiras ile ilgili yurt dışı ve yurtiçi kurumlar | Kaynakları gözden geçirme | |
3 | Jeolojik Miras listelerinin Oluşturulması | Kaynakları gözden geçirme | |
4 | Avrupa jeolojik miras listeleri | Kaynakları gözden geçirme | |
5 | Amerika jeolojik miras listeleri | Kaynakları gözden geçirme | |
6 | Afrika jeolojik miras listeleri | Kaynakları gözden geçirme | |
7 | Asya-Pasifik Bölgesi jeolojik miras listesi | Kaynakları gözden geçirme | |
8 | Ara Sınavlar | Kaynakları gözden geçirme | |
9 | Türkiye'nin jeolojik miras listesi | Kaynakları gözden geçirme | |
10 | Jeoloji ve Arkeoloji- Jeoarkeoloji | Kaynakları gözden geçirme | |
11 | Jeoturizm | Kaynakları gözden geçirme | |
12 | JeolojikMirasın korunması ile ilgilikanunlar | Kaynakları gözden geçirme | |
13 | Milli Parklar, Özel Koruma alanlarıve Jeoparklar | Kaynakları gözden geçirme | |
14 | Jeolojik Miras ve Eğitimin önemi | Kaynakları gözden geçirme | |
15 | Jeolojik miras listesi, jeoturizm kapasitesi geliştirme, jeopark alanları kullanımı | Kaynakları gözden geçirme | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakları gözden geçirme | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynakları gözden geçirme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 11 | 11 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |