Genel Bilgi
Kod | SD0444 |
Ad | TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI I |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Melek ÇUBUKCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Melek ÇUBUKCU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
BU DERSİN AMACI GEÇMİŞTEN BUGÜNE TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAKTIR.
Dersin İçeriği
SÖZVARLIĞININ NE OLDUĞU VE ÖNEMİ, BİR METİNDEN HAREKETLE BİR DİLİN SÖZVARLIĞININ TESBİT YÖNTEMLERİNİN GÖSTERİLMESİ, TÜRK DİLİNİN DÖNEMLERİNİN SÖZVARLIKLARI AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI BU DERSİN İÇERİĞİNİ OLUŞTURUR.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
DOĞAN AKSAN, TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI, BİLGİ YAYINEVİ
Notlar
DOĞAN AKSAN, TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI, BİLGİ YAYINEVİ
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır. |
ÖÇ02 | Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır. |
ÖÇ03 | Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirir. |
ÖÇ04 | Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar. |
ÖÇ05 | Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar. |
ÖÇ06 | Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur. |
ÖÇ07 | Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar. |
ÖÇ09 | Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder. |
ÖÇ10 | Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine inceler ve irdeler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | SÖZ VARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | SÖZ VARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ II | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | SÖZ VARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ III | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | TEMEL SÖZVARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | TEMEL SÖZVARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ II | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | TEMEL SÖZVARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ III | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞI ARASINDAKİ FARKLAR | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | ANLATILAN KONULARIN DERS KITAPLARI VE DERS NOTLARINDAN TEKRAR EDİLMESİ | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
9 | SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞI ARASINDAKİ FARKLAR II | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
10 | SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞI ARASINDAKİ FARKLAR III | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞINI OLUŞTURAN UNSURLARININ AÇIKLANMASI | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞINI OLUŞTURAN UNSURLARININ AÇIKLANMASI II | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞINI OLUŞTURAN UNSURLARININ AÇIKLANMASI III | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
14 | BİR METİNDEN HAREKETLE BİR DİLİN SÖZVARLIĞININ TESPİT YÖNTEMLERİNİN GÖSTERİLMESİ | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | BİR METİNDEN HAREKETLE BİR DİLİN SÖZVARLIĞININ TESPİT YÖNTEMLERİNİN GÖSTERİLMESİ II | KAYNAK OKUMA | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ANLATILAN KONULARIN DERS KITAPLARI VE DERS NOTLARINDAN TEKRAR EDİLMESİ | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ANLATILAN KONULARIN DERS KITAPLARI VE DERS NOTLARINDAN TEKRAR EDİLMESİ | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 7 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |