SD0444 TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI I

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0444
Ad TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI I
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek ÇUBUKCU


Dersin Amacı

BU DERSİN AMACI GEÇMİŞTEN BUGÜNE TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAKTIR.

Dersin İçeriği

SÖZVARLIĞININ NE OLDUĞU VE ÖNEMİ, BİR METİNDEN HAREKETLE BİR DİLİN SÖZVARLIĞININ TESBİT YÖNTEMLERİNİN GÖSTERİLMESİ, TÜRK DİLİNİN DÖNEMLERİNİN SÖZVARLIKLARI AÇISINDAN KARŞILAŞTIRILMASI BU DERSİN İÇERİĞİNİ OLUŞTURUR.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

DOĞAN AKSAN, TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI, BİLGİ YAYINEVİ

Notlar

DOĞAN AKSAN, TÜRKÇENİN SÖZVARLIĞI, BİLGİ YAYINEVİ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanındaki kuramsal, uygulamalı bilgileri ve metinleri yine alana has yöntemlerle toplar, yorumlar ve disiplinler arası çözümlemeler yaparak bir senteze ulaştırır.
ÖÇ02 Klasik dönem Türk Dünyası edebiyatlarının tarihsel ve kültürel alt yapısını kavrar, döneme ait metinlerin dil özelliklerini tanır ve edebi açıdan değerlendirir. Aynı zamanda müşterek kültür coğrafyasında üretilen ilmi ve tasavvufi eserleri tanır.
ÖÇ03 Türk Dili ve Edebiyatının metinlerini başlangıcından günümüze kadar edebi ve filolojik açıdan değerlendirir.
ÖÇ04 Türkçenin tarihi alfabelerini özgün metinler üzerinden takip eder, doğu ve batı edebiyatı metinleri ile karşılaştırma yaparak metin çözümlemesi yapar.
ÖÇ05 Klasik Türk şiir geleneği içerisinde teşekkül eden ekolleri ve üslupları tanır. Bu ekol ve üsluplara ait çeşitli metinleri okur ve yorumlar.
ÖÇ06 Türk Dili ve Edebiyatı alanında lisansüstü düzeyde akademik araştırma ve çalışma yapabilmenin temel bilgi ve becerilerine sahip olur.
ÖÇ07 Tarihi ve modern Türk lehçelerine ait metinleri tanır, bu metinleri sözlük bilim, köken bilim, anlam bilim, fonetik ve morfolojik açıdan inceleyebilir ve bu lehçeleri birbirleriyle karşılaştırır.
ÖÇ08 Bilimsel araştırma yöntemlerini temel alarak yazılı ve sözlü kaynaklara ulaşma becerisine sahip olur, alan araştırması yapar.
ÖÇ09 Sözlü kültür bağlamında üretilmiş anonim ve ferdi eserlerde, halk kültürü unsurlarını ve folklorik malzelemeleri tespit ve tasnif eder.
ÖÇ10 Türk Dili ve Edebiyatının tarihten günümüze dil, edebiyat, sanat ve kültürünü, derinlemesine inceler ve irdeler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 SÖZ VARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 SÖZ VARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ II KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 SÖZ VARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ III KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 TEMEL SÖZVARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 TEMEL SÖZVARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ II KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 TEMEL SÖZVARLIĞI HAKKINDA GENEL BİLGİ III KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞI ARASINDAKİ FARKLAR KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar ANLATILAN KONULARIN DERS KITAPLARI VE DERS NOTLARINDAN TEKRAR EDİLMESİ Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
9 SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞI ARASINDAKİ FARKLAR II KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
10 SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞI ARASINDAKİ FARKLAR III KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
11 SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞINI OLUŞTURAN UNSURLARININ AÇIKLANMASI KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞINI OLUŞTURAN UNSURLARININ AÇIKLANMASI II KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 SÖZVARLIĞI VE TEMEL SÖZVARLIĞINI OLUŞTURAN UNSURLARININ AÇIKLANMASI III KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 BİR METİNDEN HAREKETLE BİR DİLİN SÖZVARLIĞININ TESPİT YÖNTEMLERİNİN GÖSTERİLMESİ KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
15 BİR METİNDEN HAREKETLE BİR DİLİN SÖZVARLIĞININ TESPİT YÖNTEMLERİNİN GÖSTERİLMESİ II KAYNAK OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ANLATILAN KONULARIN DERS KITAPLARI VE DERS NOTLARINDAN TEKRAR EDİLMESİ Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ANLATILAN KONULARIN DERS KITAPLARI VE DERS NOTLARINDAN TEKRAR EDİLMESİ Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 7 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS