Genel Bilgi
Kod | SD0525 |
Ad | Sürdürülebilir Hayvansal Kaynaklı Gıda Güvenliği |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HATİCE YAZGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HATİCE YAZGAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. HATİCE YAZGAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, sağlık açısından güvenli hayvansal gıda hazırlamak için dikkat edilmesi gereken hijyen kuralları, satıcıdan tüketiciye kadar gıdanın ulaştırılması aşamasında gıda güvenliğinin sağlanması açısından gerekli muhafaza, korunma ve kontrol yöntemlerinin öğrenilmesi, tüketicinin gıda güvenliğinin, koruma ve kontrolleri ile hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, insan sağlığı açısından sürdürülebilir güvenli hayvansal gıdaların hazırlanması için uyulması gereken hijyen kurallarını, gıdanın satıcıdan tüketiciye ulaştırılması sırasında gerekli muhafaza, muhafaza ve kontrol yöntemlerini ve sürdürülebilir gıda güvenliğinin sağlanmasını kapsar. Ayrıca tüketiciler için sürdürülebilir gıda güvenliği için dikkat edilmesi gereken konuları da içeirir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ders notu ve ders ile ilgili yayınlar
Notlar
Ders konusu ile ilgili literature
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıda Güvenliği hakkında temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ02 | Hayvansal gıdaların güvenliğini bozan ve besin kirliliğine neden olan faktörleri (Biyolojik, Kimyasal ve Fiziksel tehlikeler) anlatır. |
ÖÇ03 | Hayvansal gıdaların güvenliğini etkileyen mikroorganizmaları anlatır ve gıda kaynaklı mikroorganizmalar ile ilgili laboratuvar uygulamaları yapar. |
ÖÇ04 | Gıda kaynaklı bakterilerin bulaşma şekilleri nelerdir açıklar. |
ÖÇ05 | Gıda kaynaklı virüslerin ve parazitlerin bulaşma nedenleri hakkında açıklar. Laboratuvar uygulamaları yapar. |
ÖÇ06 | Hayvansal gıdaların güvenliğini sağlama yöntemlerini anlatır. |
ÖÇ07 | Hayvansal gıdaların muhafaza ve depolama yöntemlerini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gıda Güvenliğine Giriş | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hayvansal gıdaların güvenliğini bozan ve besin kirliliğine neden olan faktörler (Biyolojik, Kimyasal ve Fiziksel tehlikeler) | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Hayvansal gıdaların güvenliğini etkileyen mikroorganizmalar ve özellikleri | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bakterilerin bulaşma şekilleri | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Virüslerin ve parazitlerin bulaşma şekilleri | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
6 | Hayvansal gıdaların güvenliğini sağlama yöntemleri | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Hayvansal gıdaların seçilmesinde dikkat edilmesi gereken etmenler | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hayvansal gıdaların muhafaza ve depolama yöntemleri | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) gıda güvenliğini sağlamak için önerileri | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hayvansal gıdaları hazırlama yöntemleri | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Kişisel hijyen ve dikkat edilmesi gereken durumlar | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Mutfak hijyeni | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ekipman hijyeni | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Gıdaların pişirilmesinde dikkat edilmesi gereken unsurlar | Literature taraması, kaynak notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |