SD0559 ETKİLİ KONUŞMA EĞİTİMİ II

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0559
Ad ETKİLİ KONUŞMA EĞİTİMİ II
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Melek ÇUBUKCU
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Melek ÇUBUKCU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrenciye güzel ve etkili konuşma becerisi kazandırarak öğrencinin iletişim ve ikna yeteneğini geliştirmek, mesleki başarısını arttırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini ; güzel, doğru ve etkili konuşma yöntem ve uygulamaları; retorik, fonetik, anlambilim ana başlıklarından hareketle; ses, solunum, sözcük, anlatım, metin okuma, jest, mimik, bireysel ve kitlesel iletişim, topluluk karşısında etkili konuşma, sunum yapabilme konuları oluşturur.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

ARIKAN Yılmaz, Uygulamalı Tiyatro Eğitimi, Pozitif Yayınevi, İstanbul, 2007. ÇİÇEK İrfan, Diksiyon-Doğru, Güzel ve Etkili Konuşma, (Proje), Kitapdostu Yayınları, İstanbul, 2009. GÜRZAP Can, Konuşan İnsan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2004. KAPLAN Mehmet, Diksiyon–10 Derste Güzel Konuşma Sanatı, Çanakkale Kitaplığı Akademi Yayınları, Çanakkale, 2010. NUTKU Özdemir, Sahne Bilgisi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2002. NUTKU Özdemir, Yeni Başlayanlar İçin Oyuncunun Çalışması, Alkım Yayınevi, İstanbul, 2003. ŞENBAY Nüzhet, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. ŞENBAY Nüzhet, Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, MEB, İstanbul, 1991. TAŞER Suat, Konuşma Eğitimi, Pegasus Yayınları, İstanbul, 2009. VURAL Birol, Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2005. YAMAN Ertuğrul, Diksiyon I-II, YA-PA Yayınları, Ankara, 2001.

Notlar

ARIKAN Yılmaz, Uygulamalı Tiyatro Eğitimi, Pozitif Yayınevi, İstanbul, 2007. ÇİÇEK İrfan, Diksiyon-Doğru, Güzel ve Etkili Konuşma, (Proje), Kitapdostu Yayınları, İstanbul, 2009. GÜRZAP Can, Konuşan İnsan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2004. KAPLAN Mehmet, Diksiyon–10 Derste Güzel Konuşma Sanatı, Çanakkale Kitaplığı Akademi Yayınları, Çanakkale, 2010. NUTKU Özdemir, Sahne Bilgisi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2002. NUTKU Özdemir, Yeni Başlayanlar İçin Oyuncunun Çalışması, Alkım Yayınevi, İstanbul, 2003. ŞENBAY Nüzhet, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. ŞENBAY Nüzhet, Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, MEB, İstanbul, 1991. TAŞER Suat, Konuşma Eğitimi, Pegasus Yayınları, İstanbul, 2009. VURAL Birol, Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2005. YAMAN Ertuğrul, Diksiyon I-II, YA-PA Yayınları, Ankara, 2001.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konuşmanın hem mekaniğini hem de ifadeye dair unsurlarını yakından tanır.
ÖÇ02 Ses, nefes ve beden dilini kontrol etme yöntemlerini öğrenir.
ÖÇ03 Konuşma ve ifade kusurlarının giderilmesine yönelik etkili alıştırma teknikleri edinir.
ÖÇ04 Standart Türkçenin genel konuşma kurallarını, dilimizi oluşturan seslerin “fonetik adreslerini” ve doğru boğumlama tekniklerini öğrenir.
ÖÇ05 Etkili konuşma kadar etkili dinlemenin de iletişimin temel aracı olduğunu kavrar.
ÖÇ06 Alıştırma ve ödevler üzerinde çalışarak bir metni değerlendirme, bir konu hakkında uzun soluklu konuşmalar yapma ve topluluk karşısında konuşma becerilerini geliştirir.
ÖÇ07  Etkili konuşma öğelerine hakim olur.
ÖÇ08 Doğru nefes alma tekniklerini uygular.
ÖÇ09 Kurallarına uygun, akıcı ve anlaşılır konuşma becerisi kazanır.
ÖÇ10  Ses bilimi açısından tüm sesleri doğru ve güzel bir biçimde seslendirme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Anlatıma hazırlık: Doğallık, Üslup Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Anlatıma hazırlık: Doğallık, Üslup II Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ıı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
3 Anlatıma hazırlık: Açıklık, Kuvvet Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ııı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
4 Anlatıma hazırlık: Açıklık, Kuvvet II Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ıv Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Anlatıma hazırlık: İmge, İncelik Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak v Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
6 Anlatıma hazırlık: İmge, İncelik II Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak vı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Anlatıma hazırlık: Duygunluk, Hareket Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak vıı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Anlatıma hazırlık: Duygunluk, Hareket II Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak vııı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Anlatıma Hazırlık: Taklit Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ıx Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
11 Anlatıma Hazırlık: Taklit II Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak x Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Gösteri
12 Anlatım Alıştırmaları Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak xı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
13 Anlatım Alıştırmaları II Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak xıı Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Sözsüz İletişim : Jest ve Mimikler Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak xııı Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama
15 Sözsüz İletişim : Jest ve Mimikler II Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ıvx Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık ıı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 7 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.08.2023 03:41