SD0569 Sürdürülebilir Tarım ve Permakültür

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0569
Ad Sürdürülebilir Tarım ve Permakültür
Dönem 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. Aslıhan AĞAR ÖZKAYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Permakültür, tanım olarak İngilizce permanent (kalıcı) ve agriculture (tarım) kelimelerinin birleşmesinden oluşuyor. 1970'lerde Avustralyalı Bill Mollison ve David Holmgren tarafından temelleri atılan permakültürün amacı bitki, hayvan ve insanları doğa içerisinde bir araya getirerek bakımı kolay, istikrarlı ve kendi kendine yeten üretim sahaları oluşturmak.Bu ders ile öğrencilerin ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla toprak verimliliğini, çevrenin korunması ile gıda güvenliğinin sağlaması, ve sürdürülebilir tarım sistemlerinin tanımlanması ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. Sürdürülebilir tarım ile bitkilerin sürdürülebilir tarım içerisindeki yeri ve önemini vurgulamayı amaçlamaktadır

Dersin İçeriği

Ekolojik, ekonomik ve sosyal sürdürülebilirliği sağlamak amacıyla toprak verimliliğini, çevrenin korunması ile gıda güvenliğinin sağlamasını ve tarımda sürdürülebilirlik bilincinin kazanılması Doğaya rağmen değil doğayla birlikte hareket etme ilkesi ile Doğanın kendi kendini nasıl yenilediğini öğrenmek

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://permateachers.eu/wp-content/uploads/2014/04/Permaculture%20Design%20Course%20Handbook.pdf Sustainable Agriculture, Second Edition, J. Mason, 2003, 209 p

Notlar

Sürdürülebilir Tarım ve Permakültür konusunda yapılmış yabancı ve türkçe yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sürdürülebilir tarımın tanımını yapar.
ÖÇ02 Sürdürülebilir tarım yöntem ve tekniklerini açıklar.
ÖÇ03 Geleneksel tarım ve sürdürülebilir tarım arasındaki farkını ortaya koyar.
ÖÇ04 Geleneksel tarım sistemlerinin sorunlarını açıklar.
ÖÇ05 Doğaya rağmen değil doğayla birlikte hareket etme ilkesininin tanımını yapar.
ÖÇ06 Doğanın kendi kendini nasıl yenilediğini açıklar.
ÖÇ07 İyi tarım uygulamalarının temel ilkelerini açıklar.
ÖÇ08 permakültür kavramını açıklar.
ÖÇ09 Sürdürebilir tarım ve permakültür ilişkisini açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sürdürülebilir Tarımın Tanımı, Giriş ve Diğer Tarım Sistemleri ile Karşılaştırılması, ödev verilmesi Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
2 Sürdürülebilir tarım için amaç ve teknikler Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Sürdürülebilir tarımda toprak yönetimi, toprak kaynakları ve toprak verimliliği Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
4 Sürdürülebilir tarımda iklim faktörü Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Genetik kaynakların sürdürülebilir tarıma katkısı Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sürdürülebilir tarımda iyi tarım uygulamaları Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Bugünkü tarımsal sistemlerin sonuç ve problemleri Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Permakültür, tanım amacı ve uygulama alanları Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Yağmur suyunun biriktirilmesi ve su ihtiyacı için kullanılması Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Gübreleme için kompost yapımı Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Yeşil Gübreleme Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Mikrobiyal Gübreleme Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Toprak iyileştirme amacıyla baklagil ekilmesi Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Yüksek biyolojik çeşitliliğin sağlanmasıyla zararlı böceklerle mücadele etmek için kimyasal kullanımına gerek kalmamas Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Notlarının Okunması, İnternetten Ön Araştırma Yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.09.2023 09:39