SD0571 Küreselleşme, İnsan ve Kalkınma

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0571
Ad Küreselleşme, İnsan ve Kalkınma
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ORHAN CENGİZ


Dersin Amacı

Bu ders, kalkınma olgusunun merkezinde yer alan insanın, küreselleşme ile birlikte kalkınma sürecindeki rolünü ve küreselleşme ve kalkınmanın insani gelişim üzerindeki etkisinin tartışılmasını hedeflemektedir.

Dersin İçeriği

Küreselleşmenin tanımı ve kapsamı, küreselleşme-kalkınma ilişkisi, kalkınmanın insani gelişim üzerindeki etkisi ve insanın kalkınma sürecindeki rolü

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Amartya Kumar Sen-Development as Freedom; Dani Rodrik-Akıllı Küreselleşme; Dani Rodrik-Daha Adil Daha Makul Bir Küresel Ekonomi Mümkün Mü?

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Büyümenin tanımını yapar.
ÖÇ02 Kalkınmanın tanımını yapar.
ÖÇ03 Küreselleşmeyi tanımlar.
ÖÇ04 Büyüme ve kalkınma arasındaki farkı açıklar.
ÖÇ05 Küreselleşme ve kalkınma ilişkisini açıklar.
ÖÇ06 Kalkınmanın bileşenlerini açıklar.
ÖÇ07 Kalkınma sürecinde insanın önemini kavrar ve açıklar.
ÖÇ08 Küreselleşme, insan ve kalkınma ilişkisini açıklar.
ÖÇ09 Birleşmiş Milletler kalkınma hedeflerinde insan faktörünün yeri ve önemini açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Küreselleşme, insan ve kalkınma ilişkisinin tanımı ve önemi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Büyümenin tanımı Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 Kalkınmanın tanımı, büyüme ve kalkınma ilişkisi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 Küreselleşmenin tanımı ve kapsamı Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 Küreselleşme ve kalkınma ilişkisi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Kalkınmanın Belirleyicileri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Kalkınma Sürecinde İnsanın Rolü Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Küreselleşmenin ve Kalkınmanın İnsani Gelişime Etkisi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
10 Teknoloji, İnsan ve Kalkınma Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 İnsan Merkezli Kalkınma Yaklaşımları Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Küreselleşme ve Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerinin İnsani Boyutu Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Küreselleşme-Kalkınma-İnsan İlişkisi Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
15 Küreselleşmenin Geleceği Konunun ilgili kaynaklardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS