Genel Bilgi
Kod | TİB788 |
Ad | Ahiret İnancı ve Rasyonel Temellendirilmesi |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL ŞIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Rasyonel zeminde inanç önermelerinin irdelenmesi
Dersin İçeriği
Ahiret inancının dini ve felsefi açıdan incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
Din Felsefesi okumaları
Kaynaklar
Mehmet Aydın, Din Felsefesi, Turan Koç Din Dili
Notlar
İslam Felsefesi ve Kelam kaynakaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Teolojik önermeleri rasyonel zeminde değerlendirmeyi öğrenir. |
ÖÇ02 | Tahkiki iman ile taklidi iman arasındaki epistemik farkı keşfeder. |
ÖÇ03 | Ahiret inancının dini ve felsefi açıdan incelenmesi yapılır. |
ÖÇ04 | Rasyonel zeminde inanç önermelerinin irdelenmesi yapılır. |
ÖÇ05 | İslam inançlarının dini ve felsefi açıdan incelenmesi yapılır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ahiret inancının neliği tartışılır. | Kelam kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dinler ahiret tasvirleri tartışılır 1 | Dinler tarihi kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dinlerde ahiret tasvirleri tartışılır. 2 | Dinler Tarihi kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Dinlerde ahiret tasviri tartışılır | Dinler Tarihi kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ahiret inancı bağlamında adalet kavramı tartışılır. | Dinler Tarihi kaynakalrı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ahiret inancı bağlamında ahlak kavramı tartışılır. | Felsefe Tarihi kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ahiret hayatının imkanı tartışılır. | Felsefe Tarihi kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
9 | Reenkarnasyon kavramı incelenir. | Dinler Tarihi kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mükafat ve ceza kavramları incelenir. | Felsefe Tarihi kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Cennet ve Cehennem kavramları tartışılır. | Dinler Tarihi kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ahiret hayatının sonsuzluğu meselesi irdelenir. | Kelam kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Ahiret inancı bağlamında gayb konusu ele alınır. | Kelam kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Diğer inanç unsurları ile ahiret inancı bağlantılı olarak sorgulanır. | Kelam kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yaratılış ve yok oluş bağlamında ahiret inancı değerlendirilir. | Kelam kaynakları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |