Genel Bilgi
Kod | TİB1801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2023-2024 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMANUR ALİBEKİROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
.İlahiyat bilimlerinin temel kaynaklarına ve tez alanına ilişkin kaynaklara ulaşma yollarını kavratmak; bilgiye ulaşma yollarını göstermek; edindiği bilgi birikimi ve bilimsel yöntemler yardımıyla özgün, akademik yayın ve etik ilkelerine uygun yayın yapmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Konuların belirlenmesi, ilgili literatürün taranması, araştırma sürecinin planlanması, veri toplanması, analizi, değerlendirilmesi, rapor haline getirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Murray Rowena, Tez nasıl yazılır? (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara, 2016; TÜBA, Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları, Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002; Umberto Eco, Tez Nasıl Yazılır?,İstanbul 2017.
Notlar
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konusunu belirler. |
ÖÇ02 | Tez konusu ile ilgili veri toplar. |
ÖÇ03 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması yapar. |
ÖÇ04 | Tez konusu ile ilgili topladığı verileri analiz eder. |
ÖÇ05 | Araştırmayı rapor haline getirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanmak | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisinde ustalaşmış olmak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini kazanmak | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanmak | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olmak ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte edebilme becerisi kazanmak | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip etmek | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapmak | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanmak | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olmak | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Bilgilendirme | Katalog tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Konu Seçimi I | Katalog tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Konu Seçimi II | Katalog tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Konu Seçimi III | Katalog tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması I | Katalog tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması II | Katalog tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Literatür taraması I | Katalog tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Literatür taraması II | Katalog tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Veri Toplama I | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Veri Toplama II | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Verilerin analizi I | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Verilerin analizi II | Alan çalışması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
14 | Araştırmanın Raporlaştırılması | Raporlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Sunum | Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 15 | 225 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 15 | 225 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 590 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,60 | ||
AKTS | 24 AKTS |